Besvarat

Touchscreen har slutat fungera / Sony Xperia 5 III

  • 20 February 2022
  • 5 svar
  • 409 visningar

Min touchscreen gick från att fungera ena sekunden och sen sluta fungera bara sådär.
Jag har sökt runt och sett att det är ett problem som finns och har inträffat för flera andra. 
Har testat att göra som de anvisar till på deras hemsida men det hjälper inte.

Vad kan det vara för fel och vad ska jag göra?

icon

Bäst svar av frodrik91 23 February 2022, 19:35

Visa original

5 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@ottahan Hej,

 

om du har följt felsökningen på Sonys hemsida, skulle jag även kontakta Sonys support för att se över om de har något mer tips. Här finns kontaktuppgifter till Sony. Sony bör även kunna hjälpa dig att skapa ett garantiärende för eventuell reparation om det behövs. 

Om Sony inte kan hjälpa dig vidare, kan du kontakta Tre som kan hjälpa dig att skapa ett garantiärende. Det innebär att telefonen skickas in till en auktoriserad verkstad som undersöker telefonen. Här finns mer information om reparation.

Tänk på att allt innehåll i din telefon ofta försvinner i samband med en reparation. Så det är viktigt att du försöker säkerhetskopiera allt först, innan det kanske blir aktuellt. 

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej,

Här får du 2 länkar där du kan testa några steg om det kan förbättra. Verkar som du säger att det är ett känt problem . Men nedan har du iaf ifrån sony själva . 
 

Är på engelska dock , får hoppas det går att tyda ändå :) 
Tänk bara på dom återställningarna som raderar allt på mobilen , så du inte blir av med allt utan säkerhetskopierat / sparat allt . 

https://www.sony.co.uk/electronics/support/articles/00235701

 

https://themobilequery.com/sony-xperia-5-unresponsive-touch-screen/

@ottahan 

Med vänlig hälsning, F 

Användarnivå 7
Emblem +36

Grymma svar och instruktioner @Pettersson & @frodrik91 !

@ottahan, Har det löst sig ännu eller kvarstår problemet? Återkom gärna med hur det har gått :mag::nerd:

Hej alla! Har legat sjuk i covid i en vecka och inte orkat svara! Ursäkta för det och jag är tacksam för er respons. 

 

Jag hade sen tidigare testat de tillvägagångsätt som sony haft utan att lyckas. Jag var sedan i kontakt med 3 som sa att jag skulle lägga in den till ett av deras ombud i Sundsvall så att dem kunde titta på den, därefter så fattas det beslut på om jag kommer få en ny mobil eller ifall den behöver lagas. Har bara haft den i 3 månader knappt.

 

Användarnivå 7
Emblem +36

@ottahan hoppas du mär bättre!

Tråkigt att det inte löst sig ännu, och extra bökigt när den är så ny. Hoppas det löser sig snabbt med serviceärendet! 👍

Svara