Besvarat

Trasig skämr Iphone 12 mini

  • 4 October 2022
  • 5 svar
  • 158 visningar

Min skärm spökar! Jag kan inte skriva eller öppna vissa appar och ibland sker det saker på skärmen utan att jag ens rör den. Den är inte sprucken eller synligt trasig utan bara ur funktion. Någon som vet om det finns en quickfix på liknande eller måste man skicka in o byta skärm?

icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 6 October 2022, 14:48

Visa original

5 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🤗,   @LUJO 

Det låter som ett knasigt beteende du . Har du lyckats starta om den ? 

Eller gjort en “Hard Restart “ Dvs tvinga sig att starta om . Testa så fall detta .Om det tar bort beteendet . 

https://support.apple.com/sv-se/guide/iphone/iph8903c3ee6/ios

Om det nu är en iPhone så att säga . Om det är en Android telefon så bör det finnas någon liknande tillvägagångssätt för detta . 

Om du får den funktionell efter någon omstart , så är det relevant och kontrollera om du behöver göra någon systemuppdatering av din mobil . Så den har det senaste , och får bort en del buggar och ökar säkerheten osv . Stabilitet helt enkelt . Även appar är också bra i sammanhanget att uppdatera.

Om något av detta funkar , så kan det vara bra och börja kika på försäkringsärende och reperation . 

Hoppas det löser sig för dig ! 

Med vänlig hälsning, F

 

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej, låter som de kan vara något stök med ”touch-lagret” i skärmen eller modul som Apple tror jag kallar det. 
Kolla här Hur det kanske kan finnas ett program som rör felaktiga skärmar osv. 
mellersta kontakta Apple för att se va de kan säga. 

Användarnivå 7
Emblem +36

Grymma svar från er @Chipsgeneralen @frodrik91!

Hur har det gått @LUJO? Har du lyckats lösa problemet?🕵

Hej! Jag gjorde vad jag kunde men problemet tenderade att bli värre o värre så jag lämnade in för byte av skärm. Hoppas försäkringen täcker lite. 

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej! Jag gjorde vad jag kunde men problemet tenderade att bli värre o värre så jag lämnade in för byte av skärm. Hoppas försäkringen täcker lite. 


apple brukar va generösa 2.0 när det kommer till fel i hårdvara. Vet att en bekant till mig fick nytt tangentbord för en 6 år gammal MacBook för de var fel på hårdvara. 
 

håller tummarna! 

Svara