Besvarat

Upplåsning av MBR1310 router

  • 28 August 2019
  • 2 svar
  • 864 visningar

Jag har hittat en anvisning för att låsa upp min router jag fick för 10 år sedan av tre men inte MEP Pin koden. anvisningen finns på webben men inte på tre's nuvarande sida. Ger 3 support för min hårdvara ännu och i så fall även koden för upplåsning också ? eller måste jag fuska ?
icon

Bäst svar av Erik 29 August 2019, 15:35

Visa original

2 svar

Jag får väl svara på min egen fråga då jag inte verkar få redigera frågan:

Ja - det finns support för upplåsningsfrågor och det specifika modemet /routern på Tre.se fortfarande.

HÄR

Enda problemet är att de sökord jag ville använda på hemsidan för att hitta informationen gav dåliga träffar. "MEP kod" verkar endast förekomma som begrepp i det aktuella modemets mjukvara! Fy för datanissarna som måste återuppfinna hjulet (nya ord) varje gång, istället för att slå i ett lexikon!
Användarnivå 7
Emblem +10
Jag får väl svara på min egen fråga då jag inte verkar få redigera frågan:

Ja - det finns support för upplåsningsfrågor och det specifika modemet /routern på Tre.se fortfarande.

HÄR
Enda problemet är att de sökord jag ville använda på hemsidan för att hitta informationen gav dåliga träffar. "MEP kod" verkar endast förekomma som begrepp i det aktuella modemets mjukvara! Fy för datanissarna som måste återuppfinna hjulet (nya ord) varje gång, istället för att slå i ett lexikon!



Hej @Nickynick! Härligt att du hittade till sidan, kan också hålla med om att man borde kunna söka på MEP på Tre.se. Ska ta det till mina kollegor på redaktionen.

Hur som så handlar det om en operatörskod, varför de har valt att kalla det för "MEP" kan jag tyvärr inte svara på. Bifogar en guide för upplåsning av Netgear MBR1310.

Om du skulle stöta på patrull med upplåsning via länken, behöver du ta kontakt med kundservice för att beställa en kod. Det då det är en äldre produkt.

Svara