Besvarat

Upplåsning efter uppdatering

  • 14 april 2019
  • 3 svar
  • 103 visningar

Telefonen låst efter systemuppdatering. Pinkod + lösenord fungerade inte. När jag kopierar tre´s uppgift om IMEI-siffror, skriver tre att det inte finns hos dem. Det är söndag. Ingen tillgänglig telefonsupport. Vad göra?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till utland
icon

Bästa svar av Goliant 16 april 2019, 13:51

Låst av operatören. Tre´s butik i Nordstan, Gbg, hänvisade bara till Huawei, utan att försöka göra något. Hus Huawei rekommenderades jag att fabriksåterställa mobilen. Blev lite mek, men nu är den igång igen.
Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej @Goliant.

Vad är det för felmeddelande din telefon uppger?

Är telefonen operatörslåst och du vill låsa upp det låset, då görs det direkt via tre.se. Går det av någon anledningen inte att slutföra upplåsningen där kan du istället få hjälp med en upplåsning direkt via kundservice.
Låst av operatören. Tre´s butik i Nordstan, Gbg, hänvisade bara till Huawei, utan att försöka göra något. Hus Huawei rekommenderades jag att fabriksåterställa mobilen. Blev lite mek, men nu är den igång igen.
Användarnivå 5
Emblem +10
Härligt att läsa att det löste sig @Goliant 😃

Svara