Skip to main content
Svar

Upplåsning efter uppdatering

  • April 14, 2019
  • 3 svar
  • 252 visningar

Telefonen låst efter systemuppdatering. Pinkod + lösenord fungerade inte. När jag kopierar tre´s uppgift om IMEI-siffror, skriver tre att det inte finns hos dem. Det är söndag. Ingen tillgänglig telefonsupport. Vad göra?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till utland

Bäst svar av Goliant

Låst av operatören. Tre´s butik i Nordstan, Gbg, hänvisade bara till Huawei, utan att försöka göra något. Hus Huawei rekommenderades jag att fabriksåterställa mobilen. Blev lite mek, men nu är den igång igen.

3 svar

Jocke
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • April 15, 2019
Hej @Goliant.

Vad är det för felmeddelande din telefon uppger?

Är telefonen operatörslåst och du vill låsa upp det låset, då görs det direkt via tre.se. Går det av någon anledningen inte att slutföra upplåsningen där kan du istället få hjälp med en upplåsning direkt via kundservice.

  • Trådskapare
  • Nykomling
  • Svar
  • April 16, 2019
Låst av operatören. Tre´s butik i Nordstan, Gbg, hänvisade bara till Huawei, utan att försöka göra något. Hus Huawei rekommenderades jag att fabriksåterställa mobilen. Blev lite mek, men nu är den igång igen.

Jocke
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • April 16, 2019
Härligt att läsa att det löste sig @Goliant 😃