Skip to main content

Har länge haft dålig täckning men nu senaste tiden är den usel.

Pratat med 3 av era medarbetare, alla har gett olika svar

:” masterna inte riktad åt ditt håll”,

”man har tagit ner en mast nära dig o håller på att uppdatera till 5G, ska vara klart senast söndagkväll (9/12)

” problemet är dina husväggar”,

” dom har plockat ner de tre master som är nära dig, man jobbar på och problemet är snart löst”

Jag behöver er hjälp, (varit kund länge hos er) samtalen bryts o alla klagar att ord försvinner osv. Jag har ny iPhone så det är inte problemet, har startat om mitt bredband osv.

Ps jag har haft tre i flera år

Ps 2 området är Varberg

Hej, 
Vi arbetar sedan ett par veckor tillbaka med att uppgradera vårt mobilnät i Varberg med bl.a. mer kapacitet.

Dessa arbeten kan innebära driftstörningar under vissa perioder, oftast lokalt på vissa platser.

Vi arbetar alltid med att dessa driftstörningar skall bli så korta som möjligt, men ibland drar dessa arbeten tyvärr ut lite på tiden.

Enligt den info jag har så är dessa arbeten i Varberg planerade att utföras under december och januari, med en paus under jul och nyårshelgen. 

Hoppas att din tjänst snart fungerar bättre, och har du fler frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

// 

Hej ​@helenita2, välkommen till 3Community! 👋🏻

Tråkigt att du upplever problem med detta.
Hoppas att ​@Jonte062 besvarade dina funderingar och att dina tjänster fungerar bättre så snart som möjligt!

// Vi har flyttat ditt inlägg till Teknisk support för att spegla innehållet bättre. Beslutet har fattats efter att vi uppmärksammade inlägget på 3Community. //

// Du kan överklaga beslutet inom sex månader här: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //

Hej, 
Vi arbetar sedan ett par veckor tillbaka med att uppgradera vårt mobilnät i Varberg med bl.a. mer kapacitet.

Dessa arbeten kan innebära driftstörningar under vissa perioder, oftast lokalt på vissa platser.

Vi arbetar alltid med att dessa driftstörningar skall bli så korta som möjligt, men ibland drar dessa arbeten tyvärr ut lite på tiden.

Enligt den info jag har så är dessa arbeten i Varberg planerade att utföras under december och januari, med en paus under jul och nyårshelgen. 

Hoppas att din tjänst snart fungerar bättre, och har du fler frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

// 

@Jonte062 är det utbyggnad av NR3500 som gör att driftstörningar råder när man tillfället stänger ner en site??

Hej, 

// 

@Jonte062 är det utbyggnad av NR3500 som gör att driftstörningar råder när man tillfället stänger ner en site??

Hej ​@Martin 3 kund i 19år ,

Vi byter ut gammal radioutrustning och ibland antenner till nya. I vissa fall uppgraderas även transmission (radiolänk/fiber) till högre kapacitet.

På vissa siter i Varberg utökar vi även med NR3500.

När dessa arbeten sker ligger siten oftast helt nere en period.

Ibland är dessa arbeten tidskrävande och drar tyvärr ut på tiden, vilket medför dessa störningar.

//

Hej, 

// 

Hej ​@Martin 3 kund i 19år ,

Vi byter ut gammal radioutrustning och ibland antenner till nya. I vissa fall uppgraderas även transmission (radiolänk/fiber) till högre kapacitet.

På vissa siter i Varberg utökar vi även med NR3500.

När dessa arbeten sker ligger siten oftast helt nere en period.

Ibland är dessa arbeten tidskrävande och drar tyvärr ut på tiden, vilket medför dessa störningar.

//

@Jonte062 trevlig läsning 👍 Jobbar du som radioplanerarna? Eller felttekniker? Själv är jag väldigt radiointresserad och följt 3 utbyggnad sedan UMTS tiden. 

Lämna en kommentar