Besvarat

Utbyggnad på Kinnekulle?

  • 9 July 2019
  • 3 svar
  • 195 visningar

Sitter uppe på kinnekulle (västerplana ) och har usel täckning Knappt att man kan ringa...... Min arbetstelefon är Telenor vilken har fantastisk täckning och får för tillfället arbeta som surfpunkt för datorn.
Både min fru och jag har 3 som operatör privat och undrar om 3 har tänkt att boosta över kinnekulle eller måste vi läma och ta telenor?? Vi har sommarstuga här uppe så det är inget tillfälligt problem.
Mvh Roger

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Erik 9 July 2019, 14:10

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +10
Hej Roger och välkommen till 3Community!

Under närmaste tiden finns det inga planer på att bygga ut med fler master på denna ort. Idag finns det 4 master i området varav en ca 1,5 km från Kinnekulle. Det är mycket som kan påverka täckningen och jag skulle starkt rekommendera att kontakta vår kundservice via telefon för att felanmäla. Skulle det inte handla om ett tekniskt fel, Informeras våra radioplanerare om detta vilket hjälper dem i deras planering.
Hej Erik tack för svar.
Vi har inga tekniska fel på vår utrustning. Detta har pågått länge men blir mer och mer frustrerande . Svärföräldrar jag o frugan samt svägerska och hennes son har alla 3 som leverantör. Och vi upplever samma problem. Samsung Honor9 Iphone 7 Iphone 8 etc. Men min Samsung 8 från företaget ( Telenor ) funkar alldeles utmärkt. Grannen kör telia som funkar utmärkt . Sitter inne i stugan med telenor telefonen uppkopplad som modem mot min laptop och skriver detta. Min privata Honor9 har knapt nödsamtal på samma plats?? Välkommnar era tekniker till denna plats för att mäta så bjur jag på kaffe 🙂 mvh Roger

Hej! Kan instämma med Roger ang täckning runt Kinnekulle. Åker tåget från Lidköping till Hällekis. Kan nog säga att det är obefintlig täckning vid kinnekullebanan. Kan inte jobba när man åker tåget. Brukar skicka mail mm. Sätt gärna en tekniker på det tåget och låt den personen uppleva detta. 

Runt Gössäter är det dålig täckning också. 

Bygg gärna ut 5g snabbt där. 

Hur ser det ut på den fronten runt Kinnekulle? Nu har det trots allt gått 2år sedan Roger skrev till er. 

Svara