Skip to main content
Besvarat

utbyggnad Västra Mellbystrand??

• 12 april 2025
  • 4 svar
  • 84 visningar

Hej,

Är det på gång att bygga ut täckningen vid Västra Mellbystrand runt Mellbystrand camping?

För som det är och har varit de senaste åren så är täckningen i stort sett o obefintlig här och det är många gånger svårt att bara surfa och sen streaming är många gånger helt omöjligt att få att fungera. 

Bäst svar av Martin 3 kund i 19år

NiclasH skrev:

Hej,

Är det på gång att bygga ut täckningen vid Västra Mellbystrand runt Mellbystrand camping?

För som det är och har varit de senaste åren så är täckningen i stort sett o obefintlig här och det är många gånger svårt att bara surfa och sen streaming är många gånger helt omöjligt att få att fungera. 

Hej ​@NiclasH 🙌

Det ser ut som att det är planerat att Mellbystrand ska få 5g på 2100-bandet snart. Lite mer utbyggnad sker också vid och omkring Båstad tågstation. 

Själv har jag inte upplevt någon dålig täckning och kapacitet i Mellbystrand. Det finns gott om siter där. 

Vad exakt är din upplevelse? 

Visa original

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+35
NiclasH skrev:

Hej,

Hej ​@NiclasH 🙌

Det ser ut som att det är planerat att Mellbystrand ska få 5g på 2100-bandet snart. Lite mer utbyggnad sker också vid och omkring Båstad tågstation. 

Själv har jag inte upplevt någon dålig täckning och kapacitet i Mellbystrand. Det finns gott om siter där. 

Vad exakt är din upplevelse? 

Forum|alt.badge.img+8
  • 3Medarbetare
  • 14 april 2025

Hej,

I Västra Mellbystrand har vi under en längre tid arbetat med att försöka etablera en ny site.

Arbete har tyvärr dragit ut på tiden, och vi har hitintills inte lyckas få till de markavtal och bygglov som krävs för att kunna bygga något.

Vi kan i dagsläget inte säga om eller när denna nya site kan vara byggd och driftsatt.

// 

• Nykomling
  • 20 april 2025

När det gäller övriga Mellbystrand så har vi inga problem och även på stranden funkar  det bra, men när det gäller Mellbystrand camping så är det som en svart hål när det gäller täckning och många gånger går det det knappt surfa och streaming är ett ännu större problem.

Då har jag provar att koppar bort 5G och bara köra 4G men ingen skillnad.

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+35
NiclasH skrev:

När det gäller övriga Mellbystrand så har vi inga problem och även på stranden funkar  det bra, men när det gäller Mellbystrand camping så är det som en svart hål när det gäller täckning och många gånger går det det knappt surfa och streaming är ett ännu större problem.

Då har jag provar att koppar bort 5G och bara köra 4G men ingen skillnad.

Det verkar kanske som det är en radioskugga vid campingen 🤔 Jag tittade lite på 2 siter vid Mellbystrand och en teori kan vara dess placering och topografin. Det finns en site ca 1,5 km ost och där har 3 inplacerat antenner på en Teliamast. Det ser ut som 3 har fått placera sina antenner ganska långt ner vilket inte är det optimala för lång yttäckning... 

Ca 1,5 söder om campingen finns en site till. Även den sticker precis över trädtopparna vilket kanske också gör att radiovågor inte når campingen? 

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies