Fråga

Verkstaden skickade fel variant av utbytesmobil , 4 veckor utan telefon

  • 8 August 2022
  • 1 svar
  • 28 visningar

Verkstaden skickade fel variant av utbytesmobil efter att ha konstaterat felet inom garantin. 

Dom vill att jag ska be tre öppna ett nytt ärende för att dom ska kunna ta tillbaka telefonen och beställa på nytt en utbytestelefon. Detta kan dock inte tre göra. 

4 veckor har gått utan min telefon nu och dom hör inte av sig som dom sagt. 

Vad har jag för rättigheter som konsument och vad är en rimlig tid för ett service-ärende att ta? 

Tre och ingram säger båda att de inte vet hur detta ska lösas. Har någon här upplevt något liknande som har löst sig? Mvh Hannah 


1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @Hannah AS 

Det låter väldigt konstigt hela situationen du . Så du menar att du inte fick tillbaka samma modell av mobil eller likvärdig . Utan till och med möjligt billigare / äldre modell ? 
 

Och att dom ändå har konstaterat fel på din och kasserat / återvunnet den eller vad dom nu gör med dom . 
 

Rent generellt så är det sånt här supporten ska lösa om det blivit fel . Verkstadsärendet är ju egentligen avklarat liksom. Och det är 3 som operatör som anlitar verkstad / försäkrings företag . Att båda säger att dom inte vet vad dom ska göra , låter också lite suspekt . 

Men det är nog fortsatt att du får ringa kundservice och får trycka på för en lösning . Och kanske även diskutera en möjlig ersättning . 
 

Vad som är rimligt vet jag inte , men ska ju vara rimligt att man får rätt telefon som ersättare iaf . 
 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 

Hoppas det löser sig snart för dig ! 
 

Med vänlig hälsning, F 

Svara