Skip to main content
Rookie
October 4, 2022
Besvarat

viser inte namn på svenska kontakter när i Danmark

• October 4, 2022
  • 12 svar
  • 778 visningar

Hej!

Jag jobbar i DK och när jag er där visas namnen på mina svenska kontakter inte när de ringer, men endast deras nummer.

jag har testat att återställa nätverksinställningar, men detta har inte fixat problemet. 

någon som kan hjälpa?:-)

Bäst svar av Qwirks

Prova att stänga av Ringassistans. Även om meningen är att det ska lösa alla problem så har jag varit med om att det i vissa fall strular till det. Om du har alla svenska nummer lagrade med +46 borde det fungera fint även utan Ringassistans.

12 svar

LESRNTrådskapare
Rookie
October 18, 2022

Om samma person ringar mig när jag är i Sverige visas namnet på samma person, som den endast vissa numret på när jag är i Danmark. 

frodrik91
Superhjälte
Superhjälte
October 18, 2022

Testa & se om nedanstående kan göra någon skillnad . Gammal artikel , men problemet kan nog likväl vara aktuellt . 

https://forum.macworld.se/topic/163001-sms-och-inkommande-samtal-visas-bara-med-nummer-inte-namn-l%C3%A4ngre/

Tack för tipset! Det som beskrevs ovan rockade inte riktigt för mig. Men jag har löst det nu - det visade sig att iCloudsynkning stängts av (av sig självt = bugg), och rensat bland de flesta kontakter i telefonen. När jag loggade in på iCloud och aktiverade det igen hoppade det igång. Det visade sig också gälla vissa av kalendrarna - men nu funkar det alltså igen. 

Sen finns det även support hos Apple som kan felsöka.  Som du kan kontakta och beskriva dina problem . 

Med vänlig hälsning, F 

- Varför får man ta in mobiler i badhuset? - Vet inte??? - Mobilerna har simkort...