Skip to main content
Fråga

Zyxel NR5103E ansluta usb-lagringsenheter, får ingen kontakt alls.

• February 13, 2024
  • 3 svar
  • 96 visningar

Har försökt ansluta diverse lagringsmedier till USB-porten på min Zyxel NR5103E, men det händer absolut ingenting. Givetivs är fildelning aktiverad, och jag har även testat både externa hårddiskar ocxh usb-minnen formaterade i  både Fat32 och NTFS samt skapat kataloger på dem. Är USB.anslutningen bortkopplad i 3:s firmware eller? Nån annan som lyckats få en USB-lagringsenhet att dyka upp i routern? Och tro mig, jag har dammsugit nätet, men hittar inget vettigt.

3 svar

Forum|alt.badge.img+18
  • Hjälte
  • February 14, 2024

Frågan har behandlats och besvarats här:

• Trådskapare
  • Nykomling
  • February 15, 2024

Funkar inte vad jag än gör och i vilket format jag än formaterar usb-medierna i. Händer absolut ingenting när jag sätter i någon usb-lagringsenhet i uttaget i routern, trots omstart osv, men inget händer. Är den vbortkopplad i 3:s egna firmware, eller finns det fler spm har samma routermodell som jag som lyckats få igång usb-anslutningen?

Forum|alt.badge.img+18
  • Hjälte
  • February 15, 2024

Funkar inte vad jag än gör och i vilket format jag än formaterar usb-medierna i. Händer absolut ingenting när jag sätter i någon usb-lagringsenhet i uttaget i routern, trots omstart osv, men inget händer. Är den vbortkopplad i 3:s egna firmware, eller finns det fler spm har samma routermodell som jag som lyckats få igång usb-anslutningen?

Jag vet inte om att Tre skulle ha en egen firmware och guiden visar ju på att det ska fungera. Jag har dock 5101 som jag haft sedan innan Tre.