Fråga

Zyxel NR5103E ansluta usb-lagringsenheter, får ingen kontakt alls.

  • 13 February 2024
  • 3 svar
  • 44 visningar

Har försökt ansluta diverse lagringsmedier till USB-porten på min Zyxel NR5103E, men det händer absolut ingenting. Givetivs är fildelning aktiverad, och jag har även testat både externa hårddiskar ocxh usb-minnen formaterade i  både Fat32 och NTFS samt skapat kataloger på dem. Är USB.anslutningen bortkopplad i 3:s firmware eller? Nån annan som lyckats få en USB-lagringsenhet att dyka upp i routern? Och tro mig, jag har dammsugit nätet, men hittar inget vettigt.


3 svar

Användarnivå 3
Emblem +5

Frågan har behandlats och besvarats här:

 

Funkar inte vad jag än gör och i vilket format jag än formaterar usb-medierna i. Händer absolut ingenting när jag sätter i någon usb-lagringsenhet i uttaget i routern, trots omstart osv, men inget händer. Är den vbortkopplad i 3:s egna firmware, eller finns det fler spm har samma routermodell som jag som lyckats få igång usb-anslutningen?

Användarnivå 3
Emblem +5

Funkar inte vad jag än gör och i vilket format jag än formaterar usb-medierna i. Händer absolut ingenting när jag sätter i någon usb-lagringsenhet i uttaget i routern, trots omstart osv, men inget händer. Är den vbortkopplad i 3:s egna firmware, eller finns det fler spm har samma routermodell som jag som lyckats få igång usb-anslutningen?

Jag vet inte om att Tre skulle ha en egen firmware och guiden visar ju på att det ska fungera. Jag har dock 5101 som jag haft sedan innan Tre.

Svara