Skip to main content
Fråga

Zyxel NR5103e Indoor - kopplar av och på hela tiden

  • March 10, 2025
  • 6 svar
  • 270 visningar

Hej! 

Har haft problem sedan start med att wifi:et kopplas av och på hela tiden utan att det märks av. Står att man har wifi som fungerar, men det finns inget. Det märks när man ska använda internet att sidorna inte laddas upp och det står och tuggar. Det löser sig genom att stänga av och på wifi i mobilen/datorn och ibland på tvn, men problemet är främst på mobil och dator. Det händer flera gånger om dagen och är ett problem då jag inte får wifisamtal och uppdateringar/meddelanden. Har testat att koppla ur Zyxel helt och starta om allt, återställa den. Har också testat att dela upp nätet till 2.4g och 5g i routerinställningarna, kopplat så mobilen endast kopplar upp sig till en av dessa. Till en början fungerade detta, men kom tillbaka till samma igen efter någon dag. Nu vet jag inte vad man kan göra och vad som är problemet. Hjälp!

6 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • March 10, 2025

@Listnd Hej,

 

det låter konstigt att det krånglar. När detta sker, i vilka färger lyser lamporna på routern? Kan det vara så att när surfen slutat fungera på din telefon - fungerar den fortfarande på datorn då (eller tvärt om)?


Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • March 17, 2025

Hej ​@Listnd!

Har du hunnit kika på det ​@Pettersson skrivit? Eller har du hittat lösning på annat håll?

 

Återkom gärna så kikar vi vidare på detta! 🙂


  • Trådskapare
  • Nykomling
  • March 24, 2025

Jag har inte tittat på vilken färg det är på routern, men det funkar att kolla på Youtube på både datorn och smart tvn. Det är mobilen det är massa strul med. 


Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • March 25, 2025

@Listnd Vad har du för typ av TV, mobil och dator? Är det Apple/Samsung/annat?
Har du testat att göra mätningar via bredbandskollen för att se vad de hamnar på?

Har du möjlighet att testa hur det fungerar att ansluta med en annan mobiltelefon?


  • Nykomling
  • July 25, 2025

Jag har samma problem men mina internet sträck är alltid röda, ibland har man internet och ibland inte, frugan har nästan dagligen problem. 


Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • July 30, 2025

Hej ​@Jakub, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Jag skulle rekommendera att du kontaktar vår bredbandsavdelning så att de kan hjälpa dig med detta. Ring till kundservice och välj bland knappvalen så hamnar du hos vår bredbandsavdelning. Du hittar kontaktuppgifterna här 🙂