Fråga

Zyxel NR5103e ingen uppkoppling via LAN kabel

  • 31 August 2023
  • 1 svar
  • 279 visningar

Hej, 

Min router Zyxel fungerar inte via nätverkskabel.

Har testat med flera olika kablar utan att det fungerar, samt flyttat simkort till annan router och det fungerade. Har varit i kontakt med kundsupport via telefon och de sa att routen behöver bytas för reparation. 


1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @Aniska302 

Ursäkta för sent svar . Om du nu inte har skickat in den ännu . Hur märker du att den inte fungerar via nätverkskabel ? Är det att hemsidor inte laddar eller visar symbolen det nere i högra hörnet . 
Om jag förstår dig rätt . Så får du internet när du är kopplad trådlöst på Wifi ? 2,4 GHz / 5 GHz eller det gemensamma bandet / namnet på Wifi . 

Hur lyser symbolerna på routern ? I vilka färger, och om dom blinkar eller är fasta . 

Och när du är kopplad med nätverkskabel till datorn så får du upp jordgloben nere i högra hörnet eller en skärmsymbol / datorsymbol. 

 

 

/ F 

Svara