Skip to main content
Besvarat

Ingen täckning utomlands med roaming på

  • 24 september 2022
  • 7 svar
  • 766 visningar

Har vid flera tillfällen varit i kontakt med support och tagit bort spärrar, men nu även utan spärrarna så har jag ingen täckning, specifikt i Nederländerna.

Har startat om telefonen, återställt nätverks inställningar och testat allt som finns inom inställningarna utan lycka.

Mvh, Zack

Bäst svar av Pettersson

@Zack.LR Det låter väldigt märkligt. Har du möjlighet att stänga av telefonen, ta ur simkortet i ca 20 minuter, starta upp telefonen och sedan sätta in simkortet igen för att se om det börjar fungera då? 

Känner du någon annan med Tre som är med i Nederländerna? Tänker om denne person också upplevde något problem med att få anslutning i landet? 

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 24 september 2022

@Zack.LR Hej,

 

tråkigt att det inte fungerar för dig!

 

Har du testat att söka nät manuellt? I Nederländerna kan du välja mellan operatörerna (enligt den rekommenderade ordningen) KPN, T-Mobile och Vodafone. Vad händer när du väljer någon av dessa? 


  • Rookie
  • 25 september 2022
Pettersson skrev:

@Zack.LR Hej,

 

tråkigt att det inte fungerar för dig!

 

Har du testat att söka nät manuellt? I Nederländerna kan du välja mellan operatörerna (enligt den rekommenderade ordningen) KPN, T-Mobile och Vodafone. Vad händer när du väljer någon av dessa? 

Har testat alla tre under dagen utan något resultat :(


Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 25 september 2022

@Zack.LR Det låter väldigt märkligt. Vilken telefonmodell är det du har? Samt får du något felmeddelande när du försöker att ansluta till något av dessa nätverk eller vad är händer? 


  • Rookie
  • 25 september 2022
Pettersson skrev:

@Zack.LR Det låter väldigt märkligt. Vilken telefonmodell är det du har? Samt får du något felmeddelande när du försöker att ansluta till något av dessa nätverk eller vad är händer? 

Jag har en IPhone XR, och det ända som står är ”No service” där det annars står 3 med alla uppkopplings barsen är på botten, har inte fått någon form av felmeddelande eller liknande utöver det.


Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 26 september 2022

@Zack.LR Det låter väldigt märkligt. Har du möjlighet att stänga av telefonen, ta ur simkortet i ca 20 minuter, starta upp telefonen och sedan sätta in simkortet igen för att se om det börjar fungera då? 

Känner du någon annan med Tre som är med i Nederländerna? Tänker om denne person också upplevde något problem med att få anslutning i landet? 


  • Rookie
  • 26 september 2022
Pettersson skrev:

@Zack.LR Det låter väldigt märkligt. Har du möjlighet att stänga av telefonen, ta ur simkortet i ca 20 minuter, starta upp telefonen och sedan sätta in simkortet igen för att se om det börjar fungera då? 

Känner du någon annan med Tre som är med i Nederländerna? Tänker om denne person också upplevde något problem med att få anslutning i landet? 

Detta löste faktiskt problemet, tack!

har relativt dålig täckning nu dock på 1-2 rader, och står inte att det är via 3, men så kanske det ser ut utomlands?


Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 26 september 2022

@Zack.LR Vad skönt att höra att det hoppade igång! 😀

 

När du är ansluten till ett annat nät än Tre i Sverige visas den lokala operatörens nätverksnamn. 📶


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies