Skip to main content
Besvarat

Radioskugga?

  • 12 april 2023
  • 4 svar
  • 133 visningar

Helt plötsligt kan jag varken ringa ut eller ta emot samtal eller använda internet på min telefon när jag är på mitt jobb. Det har fungerat utan problem fram tills för en vecka sedan. Vad kan ha hänt? Jag har massor av surf kvar enligt Mitt3 och det ser ut som om jag har täckning på symbolen.

Bäst svar av frodrik91

Hejsan 🙂, @Sojo 

I vilket område syftar du på gällande dessa problem ?
Testa och göra en omstart av din telefon . Och om du har någon uppdatering väntande för operativsystemet så är det bra att se till så det är uppdaterat . Kan vara bra att vara ansluten till något fast Wi-Fi som är obegränsat, om man har en fast surfpott . Tråkigt om det tar slut p.g.a uppdateringar 🙂 Bra att ha koll på sin Pin-kod och lösenkod när man gör uppdateringar är värt att nämna .

En kort lösning kan vara att testa och ändra mobilnät mellan 3G,4G,5G . Beroende på vad det är för märke & modell på din telefon samt vad det är för teknik som finns i det området du syftar på .

Om det inte har blivit bättre inom kort , så är det bra att kontakta 3 Kundservice. Så dom får till sig att något inte står rätt till med mobilnätet just i det området .Och dom därefter kan se över anledning & lösning på problemet.

Här har du deras kontaktuppgifter .

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

/F

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 12 april 2023

Hejsan 🙂, @Sojo 

I vilket område syftar du på gällande dessa problem ?
Testa och göra en omstart av din telefon . Och om du har någon uppdatering väntande för operativsystemet så är det bra att se till så det är uppdaterat . Kan vara bra att vara ansluten till något fast Wi-Fi som är obegränsat, om man har en fast surfpott . Tråkigt om det tar slut p.g.a uppdateringar 🙂 Bra att ha koll på sin Pin-kod och lösenkod när man gör uppdateringar är värt att nämna .

En kort lösning kan vara att testa och ändra mobilnät mellan 3G,4G,5G . Beroende på vad det är för märke & modell på din telefon samt vad det är för teknik som finns i det området du syftar på .

Om det inte har blivit bättre inom kort , så är det bra att kontakta 3 Kundservice. Så dom får till sig att något inte står rätt till med mobilnätet just i det området .Och dom därefter kan se över anledning & lösning på problemet.

Här har du deras kontaktuppgifter .

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

/F


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 17 april 2023

Grymt svar @frodrik91

@Sojo, hur har det gått med detta? 😊


  • Nykomling
  • 17 april 2023

Det löste sig, tack! Det var en gammal uppdatering som jag hade missat. 😊


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 17 april 2023

Skönt att höra @Sojo! 😁


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies