Skip to main content
Fråga

Zyxel NR5103E ansluta usb-lagringsenheter, får ingen kontakt alls.

• 13 februari 2024
  • 3 svar
  • 69 visningar

Har försökt ansluta diverse lagringsmedier till USB-porten på min Zyxel NR5103E, men det händer absolut ingenting. Givetivs är fildelning aktiverad, och jag har även testat både externa hårddiskar ocxh usb-minnen formaterade i  både Fat32 och NTFS samt skapat kataloger på dem. Är USB.anslutningen bortkopplad i 3:s firmware eller? Nån annan som lyckats få en USB-lagringsenhet att dyka upp i routern? Och tro mig, jag har dammsugit nätet, men hittar inget vettigt.

3 svar

Forum|alt.badge.img+18
  • Hjälte
  • 370 kommentarer
  • 14 februari 2024

Frågan har behandlats och besvarats här:

https://community.tre.se/naetgruppen-73/zyxel-nr5103e-fraagor-5223

• Skribent
  • Nykomling
  • 1 kommentar
  • 15 februari 2024

Funkar inte vad jag än gör och i vilket format jag än formaterar usb-medierna i. Händer absolut ingenting när jag sätter i någon usb-lagringsenhet i uttaget i routern, trots omstart osv, men inget händer. Är den vbortkopplad i 3:s egna firmware, eller finns det fler spm har samma routermodell som jag som lyckats få igång usb-anslutningen?

Forum|alt.badge.img+18
  • Hjälte
  • 370 kommentarer
  • 15 februari 2024
tretorn76 skrev:

Funkar inte vad jag än gör och i vilket format jag än formaterar usb-medierna i. Händer absolut ingenting när jag sätter i någon usb-lagringsenhet i uttaget i routern, trots omstart osv, men inget händer. Är den vbortkopplad i 3:s egna firmware, eller finns det fler spm har samma routermodell som jag som lyckats få igång usb-anslutningen?

Jag vet inte om att Tre skulle ha en egen firmware och guiden visar ju på att det ska fungera. Jag har dock 5101 som jag haft sedan innan Tre.

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies