Skip to main content
Fråga

Hastighet G5

  • 18 juni 2024
  • 10 svar
  • 163 visningar

  • Rookie
  • 8 kommentarer

Hej! Har fått hem nytt Simkort för 5G för hastighet 1000 mb istället för mitt tidigare abonnemang 50mb. Har aktiverat simkort och bytt i routern men har exact samma hastighet som förut!

10 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2682 kommentarer
  • 18 juni 2024

@ECT Hej,

 

har du beställt en ny router också med stöd för 5G - eller har den du har idag stöd för 5G? Samt, har du 5G-täckning på din adress - det kan du söka på här


  • Skribent
  • Rookie
  • 8 kommentarer
  • 18 juni 2024

Ja, har använt 5G minst 3 år men med max hastighet 50mb.


Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2682 kommentarer
  • 18 juni 2024

@ECT Förstår, vilken modell på router är det du har? Du hittar det ofta på bak- eller undersidan av routern.


  • Skribent
  • Rookie
  • 8 kommentarer
  • 18 juni 2024

ZYXEL NR5103E


Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2682 kommentarer
  • 18 juni 2024

@ECT Hmm, på den ska du inte behöva byta SIM-kort för att få en annan hastighet, det är abonnemanget som ska styra hastigheten. Det kan även vara så att nätet på platsen inte har stöd för högre hastighet.

Lampan för Internet på routern, lyser den grönt eller blått? Samt lampan för signal, lyser eller blinkar den - samt i vilken färg?


  • Skribent
  • Rookie
  • 8 kommentarer
  • 18 juni 2024

System Info

Model Name

NR5103E

Firmware Version

V1.00(ACDJ.1)b3_D0

System Uptime

0 days 0 hours 49 mins 21 secs

LAN MAC Address

D8:EC:E5:3F:AB:30

Cellular WAN

lte_icon_link_quality_5.png 5g_icon_link_quality_5.png


Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2682 kommentarer
  • 18 juni 2024

@ECT Jag tänkte de fysiska lamporna på routern :)


  • Skribent
  • Rookie
  • 8 kommentarer
  • 18 juni 2024

Fick ändå ett nytt simkort med posten i dag,

Lamporna lyser från vänster grön, blå. blå. grön.


Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2682 kommentarer
  • 18 juni 2024

@ECT Testa att flytta routern till en annan plats för att se om hastigheten påverkas. Annars kan du kontakta Tre via telefon för att se om de kan hjälpa dig vidare, du hittar kontaktuppgifter här.


  • Skribent
  • Rookie
  • 8 kommentarer
  • 18 juni 2024

Har försökt flytta routern men blir sämre hastighet!

Har även försökt ringa men kommer fram till tre val efter att ha identifierat mig med bank-id men kopplas inte vidare!

Ska prova igen!


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies