Skip to main content
Besvarat

Inget internet utomlands

  • 15 september 2018
  • 5 svar
  • 2533 visningar

Mitt internet på telefonen funkar inte utomlands trots att jag aktiverat datarooming. Ändå något mer man måste göra? (Har abonnemang, ej kontantkort)
Med vänlig hälsning, J

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

Bäst svar av Tristan

Hej J!

Har du prövat det klassiska knepet med att starta om din mobil?

Om det inte löser åtkomsten till internet kontrollera att mobildata är aktiverat och stäng tillfälligt av WiFi.
Ifall du fortfarande inte kommer ut på nätet men kan ringa och skicka/ta emot SMS kan det ligga en spärr för data i utlandet på ditt abonnemang. För att lösa detta behöver den som står för abonnemanget ta kontakt med Kundservice på +46 735 300 400 och de öppnar klockan 10:00 idag.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

Tristan
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+10
  • Superhjälte
  • 15 september 2018
Hej J!

Har du prövat det klassiska knepet med att starta om din mobil?

Om det inte löser åtkomsten till internet kontrollera att mobildata är aktiverat och stäng tillfälligt av WiFi.
Ifall du fortfarande inte kommer ut på nätet men kan ringa och skicka/ta emot SMS kan det ligga en spärr för data i utlandet på ditt abonnemang. För att lösa detta behöver den som står för abonnemanget ta kontakt med Kundservice på +46 735 300 400 och de öppnar klockan 10:00 idag.

  • Nykomling
  • 15 september 2018
Tack för svar. Kan inte skicka vanliga smsa men ringa och ha ratartat om telefonen så får nog höra av mig sen till kundservice. /J

Tristan
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+10
  • Superhjälte
  • 16 september 2018
Lala78 skrev:
Tack för svar. Kan inte skicka vanliga smsa men ringa och ha ratartat om telefonen så får nog höra av mig sen till kundservice. /J


Hej igen J!

Hur har det gått för dig - fick du ordning på din surf själv eller via Kundservice?

Jag har samma problem. Ringt två gånger och stått evigheter i kö utan svar trots att jag är först i kön säger ni. Kan ni lösa det på annat sätt. Inte intresserad av att lägga hela semestern på er telefonkö.

Jocke
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 17 juni 2019
Sarawaldenström skrev:
Jag har samma problem. Ringt två gånger och stått evigheter i kö utan svar trots att jag är först i kön säger ni. Kan ni lösa det på annat sätt. Inte intresserad av att lägga hela semestern på er telefonkö.


Hej @Sarawaldenström.

Om du har provat allt som @Tristan rekommenderat utan framgång, då kan det vara så att det är en inställning på ditt abonnemang. Det finns flera andra sätt att komma i kontakt med kundservice än att ringa. Du hittar dem olika kontaktsätten på hemsidan.

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies