Ca 60% av våra meddelande som kommer får vi upp i mobilens (iphone) telefonsvarare men en hel del kommer inte upp alls, utan vi måste ringa 333 för att lyssna av meddelandet.
Är det någon inställning som felar?
3svar smart
Bäst svar av frodrik91
Hej
Är det för företag som du syftar på “våra meddelanden “ ? Och ni har då 3svar som du nämner och kanske 3växel eller möjligtvis “FrontOffice” .
Har du/ni senaste mjukvaran på iPhone som du nämner . “ Inställningar → Allmänt → Programuppdatering . Så bör det stå “ 15.4.1” om det inte är en allt för gammal iPhone. ( Glöm inte att ha koll på “Pin-Kod & möjlig “lösenkod” innan uppdateringen. Så man slipper ta fram “PUK-kod” . Kanske även möjligt om det rör företag att att en app kanske inte är uppdaterad i appstore som rör Växel/Office, röstbrevlåda. .
Här nedan är de 2 guider om det är företag med “3växel / Office” . Som kanske kan vara till hjälp om inställning.
https://www.tre.se/Handlers/Pages/Allround/ContentPage.aspx?id=13732&epslanguage=sv
Här är några länkar jag trillade över efter lite snabb sök . Dock oklar hur gammal infon är och hur det är nu för tiden med att röstbrevlåda kan bli full och hur lång tid som dom lagras .Och även vart , på mobil eller hos operatör . Men kanske är något relevant ändå.
https://helpgeeks.net/sv/fungerar-inte-rostbrevladan-pa-iphone-fixera
https://trickdroid.org/swe/iphone-sager-att-rostbrevladan-ar-full-men/
https://sv.kitcorpuz.com/article/how_full_is_my_iphone_voicemail_box
Om inte något av detta hjälper, så är de klokt att höra av till till kundservice .
https://www.tre.se/support#kontaktaoss ( Här väljer du antingen privat eller företag som det gäller ) .
Mvh F
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.