Besvarat
Nytt simkort från USA fungerar inte i telefonen?
Hej! Jag är LA och har köpt ett nytt sim-kort som jag ska kunna ha hör för att ringa och använda data när jag inte har wi-fi. När jag ska installera det nya sim-kortet så funkar det dock inte eftersom min mobil säger att min operatör inte tillåter det nya sim-kortet. Jag ska vara utomlands i 2,5 månader till och skulle gärna vilja stänga av mitt abonnemang jag har eller något sådant tills jag kommer hem igen så jag kan använda det sim-kortet jag har köpt? Jätte tacksam för snabb hjälp!
[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnet har flyttats till utland
[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnet har flyttats till utland
Bäst svar av Jocke
Hej @Minou .
Utifrån ditt inlägg låter det som att din telefon är operatörslåst. Det genererar i att du endast kan använda ett SIM-kort från oss i den telefonen.
Det går dock att låsa upp en operatörslåst telefon 12 månader efter inköp, vilket innebär att du kan använda ett annat SIM-kort i den.
Du låser upp en operatörslåst telefon direkt på vår hemsida.
Visa originalUtifrån ditt inlägg låter det som att din telefon är operatörslåst. Det genererar i att du endast kan använda ett SIM-kort från oss i den telefonen.
Det går dock att låsa upp en operatörslåst telefon 12 månader efter inköp, vilket innebär att du kan använda ett annat SIM-kort i den.
Du låser upp en operatörslåst telefon direkt på vår hemsida.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.