Skip to main content
Besvarat

Nummerflytt från tre till hallon

  • 15 oktober 2019
  • 1 svar
  • 2701 visningar

  • Registrerad användare

Hej! Har haft mycket strul gällande min nummerflytt av mitt gamla nummer hos tre, vars abonnemang nyss avslutats, till mitt nya abonnemang hos Hallon. Problemet verkar vara att det står en annan ägares personnummer på det förra abonnemanget(min mammas) och jag har mitt egna personnummer på det nya hos Hallon. Hur gör man för att lösa detta så fort som möjligt? Har gått väldigt långsamt.

Bäst svar av Pettersson

Hej,

 

eftersom Hallon inte genomför ägarbyten av kontantkort eller abonnemang, så behöver ni först göra överlåtelsen hos Tre. För att ett nummer ska kunna flyttas måste det vara samma ägare på det gamla abonnemanget eller kontantkortet, som på det nya. 

 

Om abonnemanget är aktivt hos Tre kan ni beställa en överlåtesle här. När numret sedan finns registrerat på dig så går det utmärkt att beställa en ny nummerflytt hos Hallon.

Om abonnemanget inte är aktivt hos Tre så ligger numret troligtvis i karantän om det var nyligen abonnemanget avslutades. Då behöver den tidigare ägaren på numret (din mamma i detta fall) kontakta Tre så att numret kan registreras, antingen på ett kontantkort eller ett abonnemang. När det då är aktivt igen, gör ni överlåtelsen på länken ovan. När överlåtelsen sedan är klar kan du sedan begära en nummerflytt hos Hallon igen. 

 

Kundservice kan hjälpa till med mer specifika frågor och om ni behlöver registrera numret igen. Kontaktuppgifter finner du här.

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2689 kommentarer
  • Svar
  • 15 oktober 2019

Hej,

 

eftersom Hallon inte genomför ägarbyten av kontantkort eller abonnemang, så behöver ni först göra överlåtelsen hos Tre. För att ett nummer ska kunna flyttas måste det vara samma ägare på det gamla abonnemanget eller kontantkortet, som på det nya. 

 

Om abonnemanget är aktivt hos Tre kan ni beställa en överlåtesle här. När numret sedan finns registrerat på dig så går det utmärkt att beställa en ny nummerflytt hos Hallon.

Om abonnemanget inte är aktivt hos Tre så ligger numret troligtvis i karantän om det var nyligen abonnemanget avslutades. Då behöver den tidigare ägaren på numret (din mamma i detta fall) kontakta Tre så att numret kan registreras, antingen på ett kontantkort eller ett abonnemang. När det då är aktivt igen, gör ni överlåtelsen på länken ovan. När överlåtelsen sedan är klar kan du sedan begära en nummerflytt hos Hallon igen. 

 

Kundservice kan hjälpa till med mer specifika frågor och om ni behlöver registrera numret igen. Kontaktuppgifter finner du här.


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies