Skip to main content
Besvarat

utgående mejl

  • 31 mars 2018
  • 5 svar
  • 2565 visningar

Det går inte längre att skicka mejl.
Får bara inte felmeddelande att jag inte längre är i kontakt med serven smtp.tre.se
Hur löser jag detta?

Bäst svar av Johnny

Johnny skrev:
Hej @Ulf.b, välkommen till 3Community.


Pettersson skrev:
Hej!

Vilken e-posttjänst använder du?
Jag tror jag kommer att gå in på lite samma tankegång som Pettersson här ovanför.
Det bästa vore att du använder SMTP-servern för den e-postleverantör som du använder eftersom vår inte fungerar över WiFi.

Så jag rekommenderar att du byter din primära SMTP-server till den som är kopplad till din e-posttjänst.


Vi har fått information om att det för närvarande är problem med vår egna SMTP-server som vi jobbar på att lösa så snabbt som möjligt. Använder du däremot din e-postleverantörs SMTP så kommer du att kunna skicka mejlen genom den istället.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

5 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2681 kommentarer
  • 31 mars 2018
Hej!

Vilken e-posttjänst använder du?

Johnny
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Pensionerad Moderator
  • 150 kommentarer
  • 2 april 2018
Hej @Ulf.b, välkommen till 3Community.

Pettersson skrev:
Hej!

Vilken e-posttjänst använder du?


Jag tror jag kommer att gå in på lite samma tankegång som Pettersson här ovanför.
Det bästa vore att du använder SMTP-servern för den e-postleverantör som du använder eftersom vår inte fungerar över WiFi.

Så jag rekommenderar att du byter din primära SMTP-server till den som är kopplad till din e-posttjänst.

Johnny
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Pensionerad Moderator
  • 150 kommentarer
  • Svar
  • 4 april 2018
Johnny skrev:
Hej @Ulf.b, välkommen till 3Community.


Pettersson skrev:
Hej!

Vilken e-posttjänst använder du?
Jag tror jag kommer att gå in på lite samma tankegång som Pettersson här ovanför.
Det bästa vore att du använder SMTP-servern för den e-postleverantör som du använder eftersom vår inte fungerar över WiFi.

Så jag rekommenderar att du byter din primära SMTP-server till den som är kopplad till din e-posttjänst.


Vi har fått information om att det för närvarande är problem med vår egna SMTP-server som vi jobbar på att lösa så snabbt som möjligt. Använder du däremot din e-postleverantörs SMTP så kommer du att kunna skicka mejlen genom den istället.

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 683 kommentarer
  • 17 april 2018
Vi har precis fått information om att problemet nu är löst! 👌

  • Rookie
  • 4 kommentarer
  • 30 oktober 2018
Jag har också problem med att skicka mail men vill använda min leverantörs imap (port 143) och smtp-server med autentisering. mail.mindomän.me (port 25 eller 587). Inkommande mail är inga problem på port 143 men däremot utgående mail.

Jag har provat både port 25 och 587 (de som ska användas enligt min leverantör) men når inte servern. Vilken gäller hos er? Har ingen problem via min egna internetleverantör vanligt VDSL-abonnemang och Outlook där.

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies