Skip to main content
Besvarat

Stoppa ofrivilliga köp via mobil

  • 6 juli 2018
  • 1 svar
  • 1836 visningar

Hej, behöver hjälp!
Någon obehörig lyckas göra köp via Min dotters telefon! Hon gjorde misstaget att vara snäll mot en spelkompis och tog emot en massa sms med koder i, dessa koder lämnade hon till ”kompisen” som då kunde köpa coins i ett spel. Min dotter kände att något var fel och slutade skicka koderna och sms:en upphörde. Dessa sms har kostat oss 1500 kr. Men härefter har sedan ytterligare pengar dragits, summor mellan 100-300 kr varannan dag. Vi vet inte hur och av vem. Vem kan hjälpa till? Kan Tre spärra?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till faktura

Bäst svar av Pettersson

Hej,

detta låter inte bra alls. Låter som att kompisen har fått igång någon prenumerationstjänst. För att snabbast lösa detta skulle jag rekommendera att du ringer in till kundtjänst och spärrar abonnemanget för betaltjänster. Så att inga köp kan göras.

0771-735 300 är numret till 3s kundtjänst 🙂
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2681 kommentarer
  • Svar
  • 7 juli 2018
Hej,

detta låter inte bra alls. Låter som att kompisen har fått igång någon prenumerationstjänst. För att snabbast lösa detta skulle jag rekommendera att du ringer in till kundtjänst och spärrar abonnemanget för betaltjänster. Så att inga köp kan göras.

0771-735 300 är numret till 3s kundtjänst 🙂

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies