Skip to main content
Besvarat

SIM kort slutat fungera

  • 11 september 2023
  • 1 svar
  • 416 visningar

  • Nykomling
  • 1 kommentar

Hej 

mitt sim kort som fick nyligen för ett tag sen fungerade som det ska. Men sen slutade fungera. 
nummer 07XXXXXX.  Kan ni hjälpa mig. 
jewin 

Bäst svar av frodrik91

Hejsan 👋🏻 , @jewin 

Vad är det för märke & modell på din telefon ? Samt hur märker du att det ” slutat att fungera” ? 
 

Har du testat med en enkel omstart ? Och även se så du inte har slut på surf. 
 

Om du har tillgång till internetåtkomst via WiFi , så är det också bra och se över så man har senaste mjukvaran installerad för telefonen . Samt även relevant och hålla appar uppdaterade till senaste versionerna . 
 

Om du loggar in på Mitt3 , står det något aktivt sim-kortsnummer ?  Det numret bör översvämma med numret på sim-kortet som sitter i . Man kan även se under inställningar vad det är för sim-kortsnummer beroende på märke & modell på telefon . 

Mitt3 → Abonnemang & ditt telefonnummer → Abonnemangsdetaljer → Längst ner ser du ”SIM-kortsnummer” . 

Beroende på vad du har för märke & modell på din telefon så finns det möjlighet att skaffa E-Sim direkt på Mitt3 i app eller webbläsaren . Annars får man beställa hem fysiskt sim-kort , som har en leveranstid alternativt besöka en 3Butik om man har någon inkörheten . 

Lite längre ner ser du rubriken ” Hantera SIM-Kort ” och beställa eSim eller Nytt SIM-Kort . Samt även aktivera om du har något att aktivera . Om mobilen stödjer E-Sim så är det den snabbaste vägen att komma igång. 

https://www.tre.se/varfor-tre/teknik/esim

Här har du kontaktuppgifter till kundservice , ifall du behöver mer assistans eller beställa sim-kort över telefon.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 

/ F 

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • Svar
  • 11 september 2023

Hejsan 👋🏻 , @jewin 

Vad är det för märke & modell på din telefon ? Samt hur märker du att det ” slutat att fungera” ? 
 

Har du testat med en enkel omstart ? Och även se så du inte har slut på surf. 
 

Om du har tillgång till internetåtkomst via WiFi , så är det också bra och se över så man har senaste mjukvaran installerad för telefonen . Samt även relevant och hålla appar uppdaterade till senaste versionerna . 
 

Om du loggar in på Mitt3 , står det något aktivt sim-kortsnummer ?  Det numret bör översvämma med numret på sim-kortet som sitter i . Man kan även se under inställningar vad det är för sim-kortsnummer beroende på märke & modell på telefon . 

Mitt3 → Abonnemang & ditt telefonnummer → Abonnemangsdetaljer → Längst ner ser du ”SIM-kortsnummer” . 

Beroende på vad du har för märke & modell på din telefon så finns det möjlighet att skaffa E-Sim direkt på Mitt3 i app eller webbläsaren . Annars får man beställa hem fysiskt sim-kort , som har en leveranstid alternativt besöka en 3Butik om man har någon inkörheten . 

Lite längre ner ser du rubriken ” Hantera SIM-Kort ” och beställa eSim eller Nytt SIM-Kort . Samt även aktivera om du har något att aktivera . Om mobilen stödjer E-Sim så är det den snabbaste vägen att komma igång. 

https://www.tre.se/varfor-tre/teknik/esim

Här har du kontaktuppgifter till kundservice , ifall du behöver mer assistans eller beställa sim-kort över telefon.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 

/ F 


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies