Skip to main content
Besvarat

iPhone 11 pro leveranstid?

  • 20 september 2019
  • 9 svar
  • 8760 visningar

Beställde iPhone 11 PRO i lördags förmiddag och har ännu inte fått någon beräknad leveranstid, varför?

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

Bäst svar av Pettersson

Hej,

det brukar vara hög åtgång på iPhones, vilket gör att det kan vara svårt för 3 att uppskatta när du får din iPhone. Mycket hänger också på hur många telefoner som Apple levererar till 3, vilket inte heller alltid är helt klart. Leveransinformationen bör uppdateras så fort 3 har någon ny information att dela med sig av, så håll utkik!
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

9 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2693 kommentarer
  • Svar
  • 20 september 2019
Hej,

det brukar vara hög åtgång på iPhones, vilket gör att det kan vara svårt för 3 att uppskatta när du får din iPhone. Mycket hänger också på hur många telefoner som Apple levererar till 3, vilket inte heller alltid är helt klart. Leveransinformationen bör uppdateras så fort 3 har någon ny information att dela med sig av, så håll utkik!

  • Nykomling
  • 1 kommentar
  • 23 september 2019
Hej! Beställde min iPhone 11 pro den 14e vid 5 tiden. Har fortfarande inte fått en beräknad leveranstid, förstår att detta är pågrund av den höga efterfrågan på mobilerna och att det beror på hur många mobiler de får skickade. Men undrar ändå om det handlar om några dagar-vecka eller flera veckors väntetid? Man är ju taggad på att få den så fort som möjligt och just att där inte är någon tidsinformation alls är ju sååå störigt 🙄🙄

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till tidigare inlägg som berör samma fråga

Jocke
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 656 kommentarer
  • 26 september 2019
Beccasachi skrev:
Hej! Beställde min iPhone 11 pro den 14e vid 5 tiden. Har fortfarande inte fått en beräknad leveranstid, förstår att detta är pågrund av den höga efterfrågan på mobilerna och att det beror på hur många mobiler de får skickade. Men undrar ändå om det handlar om några dagar-vecka eller flera veckors väntetid? Man är ju taggad på att få den så fort som möjligt och just att där inte är någon tidsinformation alls är ju sååå störigt 🙄🙄

Ämnet har flyttats till tidigare inlägg som berör samma fråga


Jag förstår att det är frustrerande att behöva vänta, en vill ju ha telefonen direkt direkt😁.
Den enda information som finns gällande leveranstider är den du hittar här.

  • Registrerad användare
  • 1 kommentar
  • 7 oktober 2019
Någon uppdatering? Jag har väntat tre veckor på att få något annat svar än "obekräftad leveranstid, väntar svar från apple". Hur lång tid ska detta ta??

  • Rookie
  • 3 kommentarer
  • 7 oktober 2019
Fick idag veta vecka 43-44 för mig, dock fick jag det beskedet förr förra veckan med vecka 40-41 som sedan ändrades till obekräftad leveranstid.. kanske händer samma

  • Rookie
  • 3 kommentarer
  • 7 oktober 2019
Detta är så pinsamt dåligt! Realese dagen var 20e september, vi ”kanske” får mobilen 1 hel månad efter (i bästa fall)! 3 skiter fullständigt i nöjda kunder! Har inget med Apple att göra utan eran beställning av IPhones från Apple! Ni ville inte beställa fler IPhones än vad ni kunde sälja. Därför låter ni alla era kunder sitta och vänta i veckor på att få luren men har mage att skylla på Apple! Konstigt att ALLA andra leverantörer lyckats leverera på realese dagen, Max 3-4 dagars försening, medan ni fortfarande uppskattar nån jä*la tid vecka efter vecka!

  • Rookie
  • 3 kommentarer
  • 16 oktober 2019
Lion3L skrev:
Detta är så pinsamt dåligt! Realese dagen var 20e september, vi ”kanske” får mobilen 1 hel månad efter (i bästa fall)! 3 skiter fullständigt i nöjda kunder! Har inget med Apple att göra utan eran beställning av IPhones från Apple! Ni ville inte beställa fler IPhones än vad ni kunde sälja. Därför låter ni alla era kunder sitta och vänta i veckor på att få luren men har mage att skylla på Apple! Konstigt att ALLA andra leverantörer lyckats leverera på realese dagen, Max 3-4 dagars försening, medan ni fortfarande uppskattar nån jä*la tid vecka efter vecka!

Vill ni svara på detta Tre ?


Jocke
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 656 kommentarer
  • 17 oktober 2019
Med-S skrev:
Lion3L skrev:
Detta är så pinsamt dåligt! Realese dagen var 20e september, vi ”kanske” får mobilen 1 hel månad efter (i bästa fall)! 3 skiter fullständigt i nöjda kunder! Har inget med Apple att göra utan eran beställning av IPhones från Apple! Ni ville inte beställa fler IPhones än vad ni kunde sälja. Därför låter ni alla era kunder sitta och vänta i veckor på att få luren men har mage att skylla på Apple! Konstigt att ALLA andra leverantörer lyckats leverera på realese dagen, Max 3-4 dagars försening, medan ni fortfarande uppskattar nån jä*la tid vecka efter vecka!

Vill ni svara på detta Tre ?



Självfallet är det inte så. Vi skickar ut samtliga beställningar i turordning och detta helt i enlighet med den mängd leveranser vi får av enheter från tillverkaren.

Den information som finns om just era leveranser är den ni själva kan se på leveranssidan på tre.se. ​​​​​
 

Jag håller tummarna för att era beställningar anländer snart :slight_smile: .

 


  • Nykomling
  • 2 kommentarer
  • 24 november 2019

Hej!

Jag beställde en Iphone 11 Pro max 64gb för över en månad sedan. Jag reser snart till Frankrike och frågade specifikt ifall jag skulle få den innan jag flög iväg då jag kommer vara borta i över en månad och självklart skulle jag få den inom bara någon vecka Men det har nu gått en månad och jag får samma svar från eran Kundservice samt när jag söker på leveransen “vi har det obekräftat från våran leverantör Apple”. Jag klagar aldrig på något men detta är bedrövligt. Och nämn inte att det är stor efterfrågan på mobilen och det därav tar längre tid för oss att få våra mobiler, för jag kan gå till närmaste Elgiganten, Media Markt, Tele 2 etcetera och köpa/få mobilen på plats.

Och sluta nämn vad som gäller för leveranser, vi alla har förstått det och det är inte det vi undrar över eller är frustrerade över. Inte konstigt att ni har Sveriges mest missnöjda kunder och bland de sämsta recensionerna.

Vänligen, Adrian

 


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies