Skip to main content
Besvarat

Dåligt breedband

  • 29 mars 2023
  • 15 svar
  • 233 visningar

Hej!

Efter att ha fungerat utomordentligt sedan start fungerar plötsligt inte vårt mobila bredband tillfredsställande, 

hastigheten har gått ner till nästan noll

 

Bäst svar av frodrik91

Ajdå :/ Är nätet nere helt och hållet , eller kommer det från och till ? .

Har det fungerat bra sen du fick dom “högre hastigheterna “ för 3 dagar sedan ? 

Antar du har en annan Operatör på din iPhone eftersom du kör ifrån den för stunden . 

Om det inte blivit bättre & stabilare inom kort , så är det bra att framföra detta till kundservice. Så det blir känt och dom därefter kan gå vidare med ärendet till rätt avdelning för en lösning . 

 

/F 

 

Visa original

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 29 mars 2023

Hejsan 🙂, @Tjernhus 

Tråkigt att du upplever problem med ditt mobila internet. Vilket område är det du upplever problem i ?

Vad har du haft för hastigheter tidigare ?

/F


  • Rookie
  • 29 mars 2023

Jag bor i Kämpinge, Höllviken ca 3 mil söder om Malmö.

 

Jag har haft hastigheter på 140 -170 Mbps nästan konstant sedan jag skaffade det mobila bredbandet.

Nu har det utan att något särskilt hänt gått ner til max 6.8 Mbps-

Vad kan man göra?

 


frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 29 mars 2023

Låter som en stor skillnad i hastighet. Om det inte blivit bättre inom kort.

Så kontakta 3 Kundservice . Så dom får till sig informationen om att det skett en stor förändring & kan utreda det vidare vad som orsaken kan vara , samt lösningen.

Här har du deras kontaktuppgifter.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

/F


  • Rookie
  • 30 mars 2023

Tack för svar!

Idag ligger hastigheten högre än någonsin

Enligt bredbandskollen

NEDLADDNING 425,34 Mbit/s

UPPLADDNING 10,36 Mbit/s

SVARSTID20,69 ms

 

/K


frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 30 mars 2023

Spännande ! Känns som det varit en utbyggnad med 5G / 5G + i ditt område möjligtvis . Om det är på telefon med 5G eller 5G router du får dom hastigheterna . 
 

/ F 


  • Rookie
  • 30 mars 2023

Det lär inte vara utbyggnad av 5G/5G+ i vårt område.

Det är både med 5G router och 5G telefon som jag får dessa värden, både på Bredbandskollen och Speedtest!

 

/K


frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 30 mars 2023

Det bör du kunna se på din mobil i översta hörnet om det visar 4G eller 5G när du inte är kopplad på Wi-Fi. Likväl i Zyxel appen för routern. Med dom hastigheterna så bör det inte vara 4G 😉

Det är inte så långt ifrån befintliga utbyggnad i Malmö för det. Så vem vet. Lär synas så småningom när kartan uppdateras eller nätnytt tråden uppdateras. Håll utkik vettja !

Här kan man följa “Utbyggnaden “ i nätet .” Aktivera Notiser “ , så förhoppningsvis dyker din ort upp så småningom.

https://community.tre.se/product-updates?

 

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta

 

/F


  • Rookie
  • 30 mars 2023

Jag har 4G enligt täckningskartan

siffrorna stämmer

 

/K


frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 30 mars 2023

Kartan är senast uppdaterad 13 Mars 😉 Så den kan ha förändrats sen dess. Är så fall på dina enheter du ser 5G symbolen om du har fått tillgång till sådan teknik.

/F


  • Rookie
  • 30 mars 2023
Så här ser det ut
/K

 


Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 31 mars 2023

@Tjernhus I ditt område har det funnits planerad utbyggnad av både 5G och 5G+, det är troligtvis denna som har satts igång. När arbetet utfördes så behövdes någon site säkert stängas ner ett tag, varför du upplevde försämrad hastighet en period. Nu när detta är igång igen så finns det även 5G+ där du befinner dig.

 

4G kan leverera hastigheter likt de du får - men det är ovanligt och kräver väldigt goda förhållanden. Du har alltså med största sannolikhet fått 5G eller 5G+. 


  • Rookie
  • 1 april 2023

Idag inget nät alls. kör nu på min iPhone!


frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 2 april 2023

Ajdå :/ Är nätet nere helt och hållet , eller kommer det från och till ? .

Har det fungerat bra sen du fick dom “högre hastigheterna “ för 3 dagar sedan ? 

Antar du har en annan Operatör på din iPhone eftersom du kör ifrån den för stunden . 

Om det inte blivit bättre & stabilare inom kort , så är det bra att framföra detta till kundservice. Så det blir känt och dom därefter kan gå vidare med ärendet till rätt avdelning för en lösning . 

 

/F 

 


  • Rookie
  • 2 april 2023

Hej igen! 

Hastigheterna är tillbaka på de högre nivåerna.

Ja, jag har vimla (telenor) på min iPhone.

 NEDLADDNING161,51 Mbit/s

 UPPLADDNING20,26 Mbit/s

 SVARSTID28.12 ms


frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 2 april 2023

Okej 😉 Hoppas det kan hålla sig stabilare här nu framöver då ! .

Annars så är det bra att framföra det till kundservice.

/F


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies