Skip to main content
Fråga

surfen slut fast än 15 g utlåvat

• 17 juli 2022
  • 4 svar
  • 81 visningar

Hur kan jag ha 80% kvar om jag har 15 g här i Spanien?? Skulle ej använt min surf om jag visste detta då jag är i stort behov av surf i Sverige!

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 17 juli 2022

Hejsan 👋🏻 , @Makkanlolo 

Vid 80 % kvar av dina 15 GB som du har hemma och även utomlands per 30 dagar , så har du förbrukat 12 GB och har bara 3 GB kvar . Du ska kunna logga in på mitt3 i app eller webbläsare och se dag för dag hur mycket surf som gått åt , dock inte specifikt till vad . 

Om man hade ökat till obegränsat surf här hemma under denna månaden, så hade du kunnat få Max surf utomhus , dvs 60 GB för 30 dagar . Om du nu ska vara utomlands längre tid tänker jag . Alternativ att ha ett lokalt simkort samtidigt som ditt 3 kort . 

Nu vet jag inte , och kan inte se på ditt första sms när du ankom till Spanien och mobilen började surfa på nät där , hur lång tid du varit där . Men saker som kan bruka surf i bakrunden är allt från automatiska uppdateringar , man skickar / tar emot bilder / videos samt att man kanske även ser videos eller lyssnar på musik . 

Så man kan kika så inställningen är att det inte ska hämta automatiskt appar tex . Om man har tillgång till Wi-Fi här och där , så är de smart och bruka det . 

Även om man är utomlands är det bra att avaktivera 3Svar , för det kan ge kostnader utanför surfen för fakturan och ett tak på 625 kr / månaden , som man även kan ändra själv om man vill . 

Med vänlig hälsning, F 

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 17 juli 2022

@Makkanlolo Du har samma surfpott i Sverige som i EU/EES (och 3Världen om du har den tjänsten på ditt abonnemang). Det går fint att köpa till extra surf - den är även giltig i Sverige. Har du ett 3Flexibel-abonnemang kan du byta upp ditt abonnemang för att få mer surf och sedan byta ner igen när du inte behöver lika mycket längre. 

@frodrik91 Inom EU/EES ger inte 3Svar någon extra kostnad. Varken att lyssna av eller ta emot samtal. Det finns således ingen vits med att stänga av 3Svar. 

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 17 juli 2022

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 17 juli 2022

@frodrik91 Absolut står det så på hemsidan också - men det ger fortfarande ingen kostnad att ha det aktivt inom EU/EES. 🤓

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies