Skip to main content
Fråga

utomlands

• 19 mars 2024
  • 3 svar
  • 229 visningar

Hej jag ska i maj månad åka till England under 3 dagar. Något speciellt jag behöver tänka på för att inte få en otrevlig överraskning på min faktura. Och isåfall hur ska jag göra ?

Surf/sms/telefon

3 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2689 kommentarer
  • 19 mars 2024

@ProppMo Hej,

med Tre kan du använda din mobil som vanligt i Storbritannien. Det innebär att när du befinner dig i Storbritannien kan du använda mobilen som hemma. Kom ihåg att aktivera data roaming i din telefon för att kunna använda mobildata. 

Trevlig resa! 🛫

Forum|alt.badge.img+36
  • Ambassadör
  • 380 kommentarer
  • 19 mars 2024

Säkerställ att du har 3Världen i ditt abonnemang! Det har du troligen, men det skadar inte att dubbelkolla.

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2689 kommentarer
  • 19 mars 2024

@Qwirks Användning i Storbritannien ingår även för abonnemang som saknar 3Världen. Tre räknar Storbritannien som ett land som ingår i EU/EES när det gäller prissättning av roaming.

@ProppMo Du behöver alltså inte ett abonnemang som ger dig tllgång till 3Världen för att kunna använda mobilen som vanligt i Storbritannien.

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies