Skip to main content
Besvarat

utlandsresa

• 1 januari 2025
  • 4 svar
  • 93 visningar

Jag har 3världen. Först kommer jag befinna mig 3 dagar i Thailand sedan vidare till Filippinerna där 3världen inte ingår. Därav stänger jag av mitt sim kort 1 månad. Kommer sedan befinna mig i Thailand 14 dagar efter 1 månad av att jag stängt av mitt simkort. Kommer de resterande 30 dagarna vara kvar eller är de förbrukade? 

Bäst svar av Qwirks

De kommer att vara förbrukade. 3Världen gäller i 30 dagar räknat från första dagen du befinner dig utomlands. För att få 30 nya dagar måste du först komma tillbaka till Sverige.

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

4 svar

Forum|alt.badge.img+36
  • Ambassadör
  • 380 kommentarer
  • Svar
  • 1 januari 2025

De kommer att vara förbrukade. 3Världen gäller i 30 dagar räknat från första dagen du befinner dig utomlands. För att få 30 nya dagar måste du först komma tillbaka till Sverige.

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+35
Lisaikax skrev:

Jag har 3världen. Först kommer jag befinna mig 3 dagar i Thailand sedan vidare till Filippinerna där 3världen inte ingår. Därav stänger jag av mitt sim kort 1 månad. Kommer sedan befinna mig i Thailand 14 dagar efter 1 månad av att jag stängt av mitt simkort. Kommer de resterande 30 dagarna vara kvar eller är de förbrukade? 

Precis som ​@Qwirks skriver så måste du komma hem till Sverige igen för 30 nya dagar! Jag skulle rekommendera dig att skaffa ett lokalt e-sim eller via Holafly 

• Skribent
  • Nykomling
  • 1 kommentar
  • 3 januari 2025

Tack för det! Jag har stängt av romingen men fick ändå ett sms när jag mellanlandade i Indien att jag har börjat surfa i Indien. Så då antar jag att jag ändå påbörjat mina 30 dagar?

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2685 kommentarer
  • 4 januari 2025

@Lisaikax Hej, det stämmer bra. Din roaming påbörjas så fort din telefon ansluter mot ett nät i utlandet. Det du stänger är själva datatrafiken. Önskar du att din telefon inte ansluter till ett nät utomlands, behöver du använda flygplansläge.

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies