Skip to main content
Fråga

Extra surf med 3världen

• 26 juli 2022
  • 2 svar
  • 457 visningar

Hej! Jag har en abonnemang hos er som gör att jag kan surfa obegränsat i Sverige och med 3Världen upp till 60 GB utomlands. 
Tyvärr visste jag inte det, och jag befinner mig i Italien just nu. Det visas att jag slutat mina GB, men det går inte att köpa extra. Hur gör jag det? 
tack för hjälpen 

2 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 26 juli 2022

Hejsan 🙂 , @Chiara 

Det va en väldigt bra fråga . Har inte hittat något exakt vad som gäller när dina 60 GB tar slut .

Men det kommer iaf laddas på med 60 nya GB den 1 augusti , i förutsättningen att du varit i sverige emellan och därefter får 30 nya dagar med surf.

(Detta hjälper inte dig just för stunden )

Men har du inte fått något välkomst sms när du anlände i Italien ? Där ska det ha stått information om att du har 60 GB och lite annan information . Oklart om det står hur man laddar på , eller vad det kostar.

Och jag förstår det rätt så ser du på “mitt3” , när du är inloggad i appen eller webbläsaren. Att du har slut på dina 60 utländska GB surf ?

Kan tänka mig att det är i inloggat läge på mitt3 du ska kunna köpa mer surf , frågan är ju bara vad det kostar så att säga.

Man ska även få ett sms när man är “ nära gränsen “ på att ta slut på sin surf , Är de inget du har fått?

Om det inte finns något val via , sms/mitt3 att utöka din surf . Så skulle jag nog säga , beroende på hur länge du är i italien , att det finns 3 val .

1# Ringa kundservice över wifi och höra med dom om man kan komma fram med någon lösning.

2# Använda en lokal operatör med surf  ( Så länge inte mobilen är operatörlåst , eller att det är dyrt )

3# Att klara sig med wifi täckning på ställen här och där . Boende och så tex.

Här har du kontaktuppgifter till kundservice . Kan nog hjälpa dig genom chatten också , så länge inte man behöver personuppgifter osv.  Då är det att ringa !

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Hoppas det löser sig & att du har det görgött resten av resan :)

Mvh F

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2681 kommentarer
  • 27 juli 2022

@Chiara Hej,

inom EU kan du köpa extra surf på samma sätt som inom Sverige eller välja att surfa vidare till en kostnad om 2,5 öre/MB. Här finns info om hur du köper mer surf.

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies