Har du av någon anledning en spärr på ditt abonnemang? Så här gör du för att häva spärren.
Spärrad pga obetald faktura
Spärren hävs automatiskt när vi fått in betalningen.
När försvinner spärren?
Spärren kan inte tas bort förrän betalningen har kommit in till oss. När du betalat så är det bara att avvakta så försvinner spärren automatiskt. Kundservice kan inte ta bort spärren.
Det är snabbast att betala din faktura med Swish på Mitt3 - du loggar in här med BankID, skrollar ned till din faktura och väljer att betala med Swish.
Läs mer om Sen betalning här:
Min faktura är hos inkasso
Spärren kan inte tas bort förrän ärendet hos Alektum är klart och de skickat betalningen till oss. När du betalat till Alektum så är det bara att avvakta så försvinner spärren automatiskt. Kundservice kan inte ta bort spärren.
Skaffa autogiro
För att undvika att missa betalningen så kan du ansöka om autogiro, så dras fakturan automatiskt vid förfallodatumet varje månad. Klicka här.
Spärrad pga kostnadskontroll
Fått SMS om att kostnadskontroll blivit aktiverat?
Hur tar jag bort spärren?
Ifall du uppnått taket för din kostnadskontroll så behöver du ändra den för att fortsätta använda abonnemanget. Detta gör du på Mitt3:
- Logga in på Mitt3 med BankID
- Välj abonnemanget det gäller
- Skrolla ned och klicka på Abonnemangsdetaljer
- Skrolla ned till Kostnadskontroll och klicka på Ändra
Kostnadskontroll för data i utlandet
Ifall du uppnått kostnadstaket för data i utlandet så spärras surfen. Du behöver höja den för att fortsätta använda surf. Detta måste du göra även om du befinner dig i ett land där surf ingår. Gör det via Mitt3 genom att logga in med BankID.
Har du spärrat abonnemanget?
Ex. vid stöld, förlust eller någon annan anledning.
Hur tar jag bort spärren?
Har du tidigare varit i kontakt med oss för att spärra abonnemanget och vill nu ta bort den, så kontaktar du oss här på chatten.
Har du fått ett nytt SIM-kort?
Om du tidigare spärrat abonnemanget för en stöld eller förlust och fått ett nytt SIM-kort, så behöver vi ta bort spärren. Kontakta oss här på chatten så hjälper vi dig.
Relaterade frågor