Skip to main content
Besvarat

Problem med nummerflytt

  • 14 maj 2020
  • 6 svar
  • 2172 visningar

Vi har precis skaffat en telefon + abonnemang till vår son. Han kan ringa till oss och vi ser att det är han som ringer, men när vi försöker ringa honom säger rösten i hans telefon ”du har ringt fel nummer...” Vad kan va fel? Sms funkar som det ska. 

Bäst svar av Chipsgeneralen

Hej, är det så att ni har bytt från en annan operatör? 
För då brukar man ha ett temporärt nummer på sitt nya simkort ett tag. 
 

man kan följa dessa steg för att se till att ma får igång sitt gamla nummer på sim-kortet 

Du kan enkelt beställa nummerflytt via Mitt3 på webben.

Gör så här:

  • Logga in på Mitt3 och välj fliken "Abonnemang"
  • Välj abonnemanget som du vill flytta numret till
  • Under rubriken "Inställningar" väljer du "Nummerflytt och nummervisning" Fyll i numret som du önskar flytta och bekräfta genom att klicka på "Flytta nummer till Tre"

Att tänka på innan nummerflytt:

  • Bindningstiden hos din tidigare operatör behöver vara avslutad
  • Abonnemanget hos din tidigare operatör behöver stå i ditt namn
  • Kontantkort hos din tidigare operatör behöver vara registrerat på ditt namn
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

6 svar

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Superhjälte
  • 1048 kommentarer
  • Svar
  • 14 maj 2020

Hej, är det så att ni har bytt från en annan operatör? 
För då brukar man ha ett temporärt nummer på sitt nya simkort ett tag. 
 

man kan följa dessa steg för att se till att ma får igång sitt gamla nummer på sim-kortet 

Du kan enkelt beställa nummerflytt via Mitt3 på webben.

Gör så här:

  • Logga in på Mitt3 och välj fliken "Abonnemang"
  • Välj abonnemanget som du vill flytta numret till
  • Under rubriken "Inställningar" väljer du "Nummerflytt och nummervisning" Fyll i numret som du önskar flytta och bekräfta genom att klicka på "Flytta nummer till Tre"

Att tänka på innan nummerflytt:

  • Bindningstiden hos din tidigare operatör behöver vara avslutad
  • Abonnemanget hos din tidigare operatör behöver stå i ditt namn
  • Kontantkort hos din tidigare operatör behöver vara registrerat på ditt namn

  • Skribent
  • Nykomling
  • 2 kommentarer
  • 14 maj 2020

Nej, det här är ett helt nytt nummer/abonnemang. 


Emanuel
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Pensionerad Moderator
  • 392 kommentarer
  • 15 maj 2020

@EmelieR 

Har ni ändrat nummer till det rätta numret på , inställningar>telefon>mitt nummer? 

 


  • Skribent
  • Nykomling
  • 2 kommentarer
  • 15 maj 2020

Japp, det är rätt telefonnummer där. Och sätter man sim-kortet i en annan telefon så är det samma problem i den. 


Emanuel
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Pensionerad Moderator
  • 392 kommentarer
  • 15 maj 2020

I så fall bör ni nog ringa in till vår kundservice och se om det finns något rent systemmässigt som orsakar detta. 


Nils
Moderator
Forum|alt.badge.img+36
  • Moderator
  • 826 kommentarer
  • 18 maj 2020

Hejsan! Hur har det gått med detta? Jag skulle även passa på att tipsa er om att ta bort kontakten ni har i telefonen ni försöker ringa till honom på och lägga till den på nytt. Alternativt bara testar att slå hans telefonnummer och inte ringa från kontakten.


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies