Vi har precis skaffat en telefon + abonnemang till vår son. Han kan ringa till oss och vi ser att det är han som ringer, men när vi försöker ringa honom säger rösten i hans telefon ”du har ringt fel nummer...” Vad kan va fel? Sms funkar som det ska.
Besvarat
Problem med nummerflytt
Bäst svar av Chipsgeneralen
Hej, är det så att ni har bytt från en annan operatör?
För då brukar man ha ett temporärt nummer på sitt nya simkort ett tag.
man kan följa dessa steg för att se till att ma får igång sitt gamla nummer på sim-kortet
Du kan enkelt beställa nummerflytt via Mitt3 på webben.
Gör så här:
- Logga in på Mitt3 och välj fliken "Abonnemang"
- Välj abonnemanget som du vill flytta numret till
- Under rubriken "Inställningar" väljer du "Nummerflytt och nummervisning" Fyll i numret som du önskar flytta och bekräfta genom att klicka på "Flytta nummer till Tre"
Att tänka på innan nummerflytt:
- Bindningstiden hos din tidigare operatör behöver vara avslutad
- Abonnemanget hos din tidigare operatör behöver stå i ditt namn
- Kontantkort hos din tidigare operatör behöver vara registrerat på ditt namn
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.