Skip to main content
Besvarat

Felaktigt påstående om påslagen mobildata

  • 5 juli 2019
  • 1 svar
  • 393 visningar

Vi är i Peru och har all mobildata samt roaming-data avstängd. Trots detta kommer ett meddelande från er till min och min dotters telefon, vilken även jag står som kontohavare till, att vi har börjat använda mobil datatrafik!!???, vilket inte är fallet. Dock fick inte min man som har Telenor ett sådant meddelande. Vad har hänt!? Jag ringde specifikt till er före resan (måste ha blivit inspelat) och frågade om det räckte med att datatrafik och roaming var avstäng, för att inte bli debiterad någon avgift för datatrafik, vilket jag fick information om räckte.

Jag vill veta vad som har hänt.

Bäst svar av Pettersson

Hej,

om mobildata och dataroaming är avstängt måste det ha blivit något fel med SMS-utskicket. Så länge det dataroaming är avstängt i mobilen fungerar inte surfen i utlandet och du ska därför inte bli debiterad för den heller.
Visa original

1 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2685 kommentarer
  • Svar
  • 7 juli 2019
Hej,

om mobildata och dataroaming är avstängt måste det ha blivit något fel med SMS-utskicket. Så länge det dataroaming är avstängt i mobilen fungerar inte surfen i utlandet och du ska därför inte bli debiterad för den heller.

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies