Besvarat
Kommer esim på iPhone xs att fungera vid roaming?
Hej, Jag har köpt en iPhone xs max direkt från Apple och är därmed inte låst. Jag har mitt huvudabbonemang hos er 3. På vintrarna är jag i Österrike och där har jag ett mobilnummer via österrikiska tre. Har tänkt sätta i det österrikiska kortet i den fysiska sim korts hållaren.
Jag vet att esim i applewatch bara fungerar inom Sverige och ej vid roaming, därför undrar jag nu om det kommer att vara annorlunda med esim i telefonen. Vore ju trevligt att bara ha en telefon med sig när jag är i Österrike
Jag vet att esim i applewatch bara fungerar inom Sverige och ej vid roaming, därför undrar jag nu om det kommer att vara annorlunda med esim i telefonen. Vore ju trevligt att bara ha en telefon med sig när jag är i Österrike
Bäst svar av Tretin
Halloj!
Varmt välkommen till vårt härliga community,@Sandokan - jättekul att se dig här! ☺️
Det kan också vara bra att nämna att för närvarande kommer det inte att gå att koppla sitt eSIM i sin nya iPhone till sitt abonnemang. Det är en teknik vi är väldigt intresserade av så ha öronen spetsade och håll utkik för uppdateringar kring det. Tills dess behöver man alltså använda ett fysiskt SIM-kort som vanligt i ens nya iPhone.
Visa originalVarmt välkommen till vårt härliga community,
Det kan också vara bra att nämna att för närvarande kommer det inte att gå att koppla sitt eSIM i sin nya iPhone till sitt abonnemang. Det är en teknik vi är väldigt intresserade av så ha öronen spetsade och håll utkik för uppdateringar kring det. Tills dess behöver man alltså använda ett fysiskt SIM-kort som vanligt i ens nya iPhone.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.