Skip to main content
Besvarat

Avsluta abonnemang innan bindningstidens slut!

  • 24 oktober 2018
  • 1 svar
  • 985 visningar

Hejsan!
Har precis flyttat och i detta huset finns "stängd" fiber indraget. För att vi ska kunna se på TV via boxer som vi vill, så måste vi ha bredbands abonnemang via fiber. Vilket vi i dagsläget inte har via 3.
Finns det någon möjlighet att säga upp mitt 3bredband 500 GB har bindningstid kvar!??
Tack på förhand // Med vänlig hälsning Jessica

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang

Bäst svar av Tristan

Hej Jessica!

Du kan alltid säga upp ditt abonnemang när som helst men kostnaden för den slutfaktura du då skulle få motsvarar att ha abonnemanget kvar under hela bindningstiden.

Det finns inget sätt att kringgå detta och det bästa att göra i så fall vore att ta kontakt med Kundservice på 0735 - 300 400 mellan 08 och 18 under en helgfri vardag för att lägga säga upp det aktuella abonnemanget till den dag bindningstiden löper ut, det är en månads uppsägningstid för abonnemang tecknade efter 1:a maj 2014 men det skadar inte att göra det innan.

Fram tills dess får ni helt enkelt antingen köra med Boxers TV-lösning utan de mer avancerade funktionerna alternativt försöka med att ansluta 3Bredbandsabonnemangets router med LAN-kabel till TV-hubben. 10 Mbps är inte alls omöjligt att få ut via ett mobilt bredband idag och hubben i sig borde inte påverkas av hur den blir uppkopplad. Helt klart värt ett försök i alla fall. : )
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

Tristan
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+10
  • Superhjälte
  • 524 kommentarer
  • Svar
  • 24 oktober 2018
Hej Jessica!

Du kan alltid säga upp ditt abonnemang när som helst men kostnaden för den slutfaktura du då skulle få motsvarar att ha abonnemanget kvar under hela bindningstiden.

Det finns inget sätt att kringgå detta och det bästa att göra i så fall vore att ta kontakt med Kundservice på 0735 - 300 400 mellan 08 och 18 under en helgfri vardag för att lägga säga upp det aktuella abonnemanget till den dag bindningstiden löper ut, det är en månads uppsägningstid för abonnemang tecknade efter 1:a maj 2014 men det skadar inte att göra det innan.

Fram tills dess får ni helt enkelt antingen köra med Boxers TV-lösning utan de mer avancerade funktionerna alternativt försöka med att ansluta 3Bredbandsabonnemangets router med LAN-kabel till TV-hubben. 10 Mbps är inte alls omöjligt att få ut via ett mobilt bredband idag och hubben i sig borde inte påverkas av hur den blir uppkopplad. Helt klart värt ett försök i alla fall. : )

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies