Skip to main content
Besvarat

Spärr för utlandssurf

  • 25 oktober 2018
  • 1 svar
  • 459 visningar

För ca 1 vecka sedan var jag i kontakt mer ang utlandssurf på min mobil. Ni skulle ta bort spärren. Kan f f inte surfa utanför Sverige. Befinner mig i Spanien.
Avser tel nr XXXXXXXX och även XXXXXXXX

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer

Bäst svar av Tristan

Hej Staffan!

Då 3Community är ett helt öppet forum för Tre:s kunder är det inte lämpligt, eller förenligt med riktlinjer och användarvillkor, att lämna ut personliga uppgifter såsom mobilnummer i inlägg här.

Om Kundservice har hjälpt dig med att ta bort spärr för datatrafik i utlandet kan det vara som så att du själv även måste aktivera data-roaming under inställningar i respektive mobiltelefon.

Ifall det trots aktiverad data-roaming ändå inte fungerar kan du pröva med att starta om mobilerna ifråga genom att återställa nätverksinställningar, med hjälp av mobilguiderna som finns här, och om problemet kvarstår behöver du dessvärre återigen ta kontakt med Kundservice, vilket du mellan 08 och 17 på helgfria vardagar även kan göra via chatten.

Hoppas att ovanstående hjälper dig få igång surffunktionen. : )
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

Tristan
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+10
  • Superhjälte
  • 25 oktober 2018
Hej Staffan!

Då 3Community är ett helt öppet forum för Tre:s kunder är det inte lämpligt, eller förenligt med riktlinjer och användarvillkor, att lämna ut personliga uppgifter såsom mobilnummer i inlägg här.

Om Kundservice har hjälpt dig med att ta bort spärr för datatrafik i utlandet kan det vara som så att du själv även måste aktivera data-roaming under inställningar i respektive mobiltelefon.

Ifall det trots aktiverad data-roaming ändå inte fungerar kan du pröva med att starta om mobilerna ifråga genom att återställa nätverksinställningar, med hjälp av mobilguiderna som finns här, och om problemet kvarstår behöver du dessvärre återigen ta kontakt med Kundservice, vilket du mellan 08 och 17 på helgfria vardagar även kan göra via chatten.

Hoppas att ovanstående hjälper dig få igång surffunktionen. : )

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies