Besvarat
Olik dataanvändning i mobilen och Mitt3
Hej
Har efter semester nu börjat få sms om att min data håller på att ta slut varje månad. I oktober tog surfen slut och jag fick vänta till November. Nu den första och andra november har det dragits över 500mb från surfen och bara idag, 2/11, har det dragits över 400mb. Jag har varit ansluten till wifi fram till 15.30 och efter det lyssnat på spotify en timme ca. Enligt telefonens mätning har jag använt ca 100mb dessa två dagar. Hur kan jag ta reda vad som drar data när inte ens telefonen vet de?
[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - [/b]Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
Har efter semester nu börjat få sms om att min data håller på att ta slut varje månad. I oktober tog surfen slut och jag fick vänta till November. Nu den första och andra november har det dragits över 500mb från surfen och bara idag, 2/11, har det dragits över 400mb. Jag har varit ansluten till wifi fram till 15.30 och efter det lyssnat på spotify en timme ca. Enligt telefonens mätning har jag använt ca 100mb dessa två dagar. Hur kan jag ta reda vad som drar data när inte ens telefonen vet de?
[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - [/b]Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
Bäst svar av Tretin
Halloj i tråden!
Varmt välkomna till vårt härliga forum, @hulken & @Alex333! :)
Precis som @Chipsgeneralen skriver så kan det vara annorlunda vad du ser i din mobil och vad du ser i Mitt3. Detta beror oftast på som @Chipsgeneralen skrev att mobilen kanske inte är inställd på samma datum som Mitt3 räknar ifrån - men det finns en hel del andra faktorer att ta in.
Exempelvis så räknar mobilen mängden data som appen använder, oavsett om det är över mobilnätet eller WiFi. Vissa mobiler räknar även endast nedladdning och inte uppladdning. För att du ska få en så korrekt bild på ditt användande är det mer rekommenderat att du använder dig av Mitt3 då där kan du se allt användande som går igenom ditt abonnemang.
Gällande 3Musiksurf är det bra att också tänka på att det endast är streamingen av musik och podcasts som är fritt - allt annat i musikleverantörens app drar surf som vanligt.
Visa originalVarmt välkomna till vårt härliga forum, @hulken & @Alex333! :)
Precis som @Chipsgeneralen skriver så kan det vara annorlunda vad du ser i din mobil och vad du ser i Mitt3. Detta beror oftast på som @Chipsgeneralen skrev att mobilen kanske inte är inställd på samma datum som Mitt3 räknar ifrån - men det finns en hel del andra faktorer att ta in.
Exempelvis så räknar mobilen mängden data som appen använder, oavsett om det är över mobilnätet eller WiFi. Vissa mobiler räknar även endast nedladdning och inte uppladdning. För att du ska få en så korrekt bild på ditt användande är det mer rekommenderat att du använder dig av Mitt3 då där kan du se allt användande som går igenom ditt abonnemang.
Gällande 3Musiksurf är det bra att också tänka på att det endast är streamingen av musik och podcasts som är fritt - allt annat i musikleverantörens app drar surf som vanligt.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.