Skip to main content
Besvarat

Beställa abonnemang - Men det fungerar inte?

  • 8 november 2018
  • 3 svar
  • 1407 visningar

Hej jag har försökt beställa ett abonnemang hos er men de verkar inte gå så bra, jag undrar varför?

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

Bäst svar av Pettersson

Det meddelandet innebär att du inte kan teckna just det abonnemang + telefon som du önskar eftersom systemet anser att din kreditvärdighet inte är tillräckligt bra. Det kan handla om din inkomst, antalet förfrågningar du har om nya abonnemang/krediter, antalet lån eller delbetalningar du har, hur mycket lån/delbetalningar du har i förhållande till din inkomst osv.

Just detta går inte att komma förbi. De alternativ du har är de som visas på sidan:
  • Köpa mobilen kontant, dvs betala hela kostanden för mobiltelefonen direkt och använda ett kontantkort.
  • Ringa till 3s försäljningsavdelning och se om det finns något annat alternativ, exempelvis välja en billigare mobiltelefon eller mindre abonnemang.
Som sagt så kommer du inte kunna skaffa just det abonnemanget och mobilen som du har valt i beställningen - men andra alternativ kan vara möjliga.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

3 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2691 kommentarer
  • 8 november 2018
Hej,

får du något felmeddelande när du försöker att genomföra din beställning?

  • Skribent
  • Nykomling
  • 1 kommentar
  • 8 november 2018
ja detta får jag varje gång

a

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2691 kommentarer
  • Svar
  • 8 november 2018
Det meddelandet innebär att du inte kan teckna just det abonnemang + telefon som du önskar eftersom systemet anser att din kreditvärdighet inte är tillräckligt bra. Det kan handla om din inkomst, antalet förfrågningar du har om nya abonnemang/krediter, antalet lån eller delbetalningar du har, hur mycket lån/delbetalningar du har i förhållande till din inkomst osv.

Just detta går inte att komma förbi. De alternativ du har är de som visas på sidan:
  • Köpa mobilen kontant, dvs betala hela kostanden för mobiltelefonen direkt och använda ett kontantkort.
  • Ringa till 3s försäljningsavdelning och se om det finns något annat alternativ, exempelvis välja en billigare mobiltelefon eller mindre abonnemang.
Som sagt så kommer du inte kunna skaffa just det abonnemanget och mobilen som du har valt i beställningen - men andra alternativ kan vara möjliga.

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies