Besvarat
Avsluta abonnemang med nummerflytt
Har sagt upp mitt abb på 3 inga konstigheter med det och ville ha mitt nr som jag haft där till den operatören jag ska byta till men förstod nog inte riktigt vad hen jag pratade med menade sa nått om att hen skulle flytta ut eller öppna mitt tele nr eller nått sådan vad menas med det ?
och antar att hen jag pratade med skulle göra det direkt, sa också att det inte skulle vara några problem att flytta över nr till annan operatör.
[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
och antar att hen jag pratade med skulle göra det direkt, sa också att det inte skulle vara några problem att flytta över nr till annan operatör.
[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
Bäst svar av Erik
Tjena @Vira Blåtira ! Det är inte alltid helt enkelt att hänga med på vem som gör vad vid byte av operatör.
När man säger upp ett abonnemang och berättar att man vill ta med sitt nummer till sin nya operatör så får man alltid ett datum då man tidigast kan flytta sitt nummer.
Därefter berättar man för sin nya operatör när de kan flytta in numret.
Om min kollega sa att du kan göra det direkt så är det fritt fram att kontakta din nya operatör (om du inte redan gjort det) och be dem att beställa en nummerportering. Det hela tar mellan 5-10 arbetsdagar (ej helger / röda dagar).
I samband med att ditt nummer flyttas kommer ditt abonnemang hos Tre att avslutas, du får den sista fakturan nästkommande månad.
Att tänka på!
Om du skulle ändra dig och vill inte längre ta med ditt nummer, behöver du tala om det för din operatör (i det här fallet oss). I annat fall kommer abonnemanget att fortlöpa.
Visa originalNär man säger upp ett abonnemang och berättar att man vill ta med sitt nummer till sin nya operatör så får man alltid ett datum då man tidigast kan flytta sitt nummer.
Därefter berättar man för sin nya operatör när de kan flytta in numret.
Om min kollega sa att du kan göra det direkt så är det fritt fram att kontakta din nya operatör (om du inte redan gjort det) och be dem att beställa en nummerportering. Det hela tar mellan 5-10 arbetsdagar (ej helger / röda dagar).
I samband med att ditt nummer flyttas kommer ditt abonnemang hos Tre att avslutas, du får den sista fakturan nästkommande månad.
Att tänka på!
Om du skulle ändra dig och vill inte längre ta med ditt nummer, behöver du tala om det för din operatör (i det här fallet oss). I annat fall kommer abonnemanget att fortlöpa.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.