Skip to main content
Besvarat

Avtalsfråga om uppsägning

  • 11 december 2018
  • 1 svar
  • 484 visningar

  • Registrerad användare
Hej,

Jag har ett avtal för mobilt bredband som har bindningstid fram till oktober 2019. Jag har nyligen dragit in fiber i mitt hus så skulle vilja avsluta detta avtal. Nu har jag ju bundit mig till oktober så förstår att det blir svårt.

Men samtidigt har jag ett avtal för min telefon som inte har bindningstid och går ut i april nästa år.

Är det helt kört att göra någon form av deal här. Att jag helt enkelt binder upp mig på telefon, vilket gynnar er, och blir av med det mobila bredbandet, vilket gynnar mig.

Eller är detta helt uteslutet?

mvh
Oskar

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

Bäst svar av Tretin

Halloj där @Oskar!

Om du har ett abonnemang du önskar att avsluta fast du har bindningstid kvar kan du alltid välja att slutfakturera resterande bindningstid och avsluta tillhörande abonnemang. Detta kan du göra i kontakt med kundservice på vardagar mellan 8-18 på 0735 300 400.

Det går tyvärr inte att flytta bindningstid från ett abonnemang till ett annat då bindningstiden är kopplat till avtalet som i sin tur gäller för det specifika abonnemanget. I detta fall rekommenderar jag att du hör av dig till kundservice för att se över dom alternativ som du har gällande uppsägningen.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

Forum|alt.badge.img+9
  • Pensionerad Moderator
  • 407 kommentarer
  • Svar
  • 12 december 2018
Halloj där @Oskar!

Om du har ett abonnemang du önskar att avsluta fast du har bindningstid kvar kan du alltid välja att slutfakturera resterande bindningstid och avsluta tillhörande abonnemang. Detta kan du göra i kontakt med kundservice på vardagar mellan 8-18 på 0735 300 400.

Det går tyvärr inte att flytta bindningstid från ett abonnemang till ett annat då bindningstiden är kopplat till avtalet som i sin tur gäller för det specifika abonnemanget. I detta fall rekommenderar jag att du hör av dig till kundservice för att se över dom alternativ som du har gällande uppsägningen.

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies