Besvarat
Mobil som jag ej fått
Köpte mobil med abonnemang i slutet av november. Efter att fått vänta på mobilen i ca 2 veckor så får jag en avi från post nord. När jag ska hämta ut mobilen så finns den inte. Har varit i kontakt med 3 och post nord flera gånger. Får till svar reklamera och vänta på utredningen. Tycker att det är sanslöst att inte 3 skickar mig en mobil och sedan att 3 och post nord utreder vad som hänt. Varför ska jag som kund drabbas ? Jag får ju betala för mitt abonnemang , utan den mobil som gjorde att jag tecknade abonnemanget. Jag tycker att 3 behandlar mig väldigt illa , eftersom mitt enda fel i denna historia är att jag är kund hos 3.
[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
Bäst svar av Erik
Hej @SoS , otroligt tråkigt att höra att råkade ut för detta och naturligtvis finns det rutiner för detta.
Abonnemanget börjar faktureras först du faktiskt börjat använda mobilen eller per automatik 30 dagar efter att paketet har skeppats till dig. Det bör dock inte vara någon fara eftersom du lär få ett nytt paket utskickat innan dess. I allra värsta fall kan mina kollegor på kundservice rätta till fakturan i efterhand.
Vad gäller själva reklamationen så gäller följande:
När du har informerat oss om att paketet är borta, kontrollerar vi (Tre) det med PostNord och gör sedan en reklamation. När Postnord har bekräftat att de har tagit emot reklamationen skickar vi ut mobilen på nytt. Det brukar ta ca 2-5 arbetsdagar.
Som jag förstår det så har min kollega redan lagt en reklamation, avvakta på en återkoppling så löser sig resten. 🙂
Visa originalAbonnemanget börjar faktureras först du faktiskt börjat använda mobilen eller per automatik 30 dagar efter att paketet har skeppats till dig. Det bör dock inte vara någon fara eftersom du lär få ett nytt paket utskickat innan dess. I allra värsta fall kan mina kollegor på kundservice rätta till fakturan i efterhand.
Vad gäller själva reklamationen så gäller följande:
När du har informerat oss om att paketet är borta, kontrollerar vi (Tre) det med PostNord och gör sedan en reklamation. När Postnord har bekräftat att de har tagit emot reklamationen skickar vi ut mobilen på nytt. Det brukar ta ca 2-5 arbetsdagar.
Som jag förstår det så har min kollega redan lagt en reklamation, avvakta på en återkoppling så löser sig resten. 🙂
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.