Skip to main content
Besvarat

Avsluta eller pausa abonnemang under bindningstid

• 15 juni 2018
  • 4 svar
  • 2536 visningar

Hej! Jag ska börja studera till hösten och har då ett mobilt bredband spm jag ej har behov utav. Hur kan jag göra för att avsluta detta eller går det att pausa ett abonnemang? Tips gärna på hur jag ska gå tillväga.

Bindningstid: 2019-07-02

/Johanna

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

Bäst svar av Johnny

Hej @Johanna.E, och varmt välkommen till 3Community!

Pettersson skrev:
Hej,

det går inte att pausa abonnemang hos 3, utan det bästa alternativet för dig är nog att försöka hitta någon som vill ta över abonnemanget. :)

Precis som @Pettersson skriver så har vi dessvärre ingen möjlighet att pausa abonnemang och att det bästa alternativet om man inte har samma behov av abonnemanget längre är att göra en överlåtelse.

Om du vill veta mer om hur man överlåter sitt abonnemang till en annan person så kan du läsa här.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

4 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2684 kommentarer
  • 15 juni 2018
Hej,

det går inte att pausa abonnemang hos 3, utan det bästa alternativet för dig är nog att försöka hitta någon som vill ta över abonnemanget. 🙂

Johnny
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Pensionerad Moderator
  • 150 kommentarer
  • Svar
  • 21 juni 2018
Hej @Johanna.E, och varmt välkommen till 3Community!

Pettersson skrev:
Hej,

det går inte att pausa abonnemang hos 3, utan det bästa alternativet för dig är nog att försöka hitta någon som vill ta över abonnemanget. :)

Precis som @Pettersson skriver så har vi dessvärre ingen möjlighet att pausa abonnemang och att det bästa alternativet om man inte har samma behov av abonnemanget längre är att göra en överlåtelse.

Om du vill veta mer om hur man överlåter sitt abonnemang till en annan person så kan du läsa här.

• Nykomling
  • 1 kommentar
  • 17 januari 2019
Hej! Jag har en fråga angående vårt internetabonnemang. Finns det någon möjlighet att pausa det i 1-2 månader?

Mvh Emilia

Redigerat - Flyttar denna tråd till en befintlig där frågan besvarats

Hej!

Jag ska flytta utomlands och mitt abonnemang går ut så småningom och jag undrar om det går att pausa abonnemanget tills jag kommer hem.

Redigerat - Flyttar denna tråd till en befintlig där frågan besvarats

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies