F.A.Q.

Överlåta abonnemang

  • 23 mars 2018
  • 0 svar
  • 1046 visningar
Överlåta abonnemang
Användarnivå 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 447 svar
Med en överlåtelse kan du som kund flytta ditt abonnemang till en annan person. Perfekt vid de tillfällen som man ska ensamsegla jorden runt, besöka en internationell rymdstation eller av någon annan anledning.

Du kan enkelt ansöka om en överlåtelse med hjälp av BankID på vår hemsida.
  1. Du börjar med att välja om det rör sig om ett privat- eller företagsabonnemang. Du fyller i dina uppgifter och anger e-postadress till den person som ska överta abonnemanget. Därefter så kontrollerar och signerar du blanketten med BankID.
  2. Ett mail med en länk till blanketten kommer då skickas till personen som ska ta över ditt abonnemang. Personen som ska överta abonnemanget fyller då i sin del och signerar med sitt BankID.
  3. När ni båda har fyllt i era uppgifter och signerat med BankID så är det klart! Ni kommer båda få en kopia på signerad blankett och ett mail med ert ärendenummer och förväntad handläggningstid.

Om du inte har möjlighet att överlåta abonnemanget genom BankID så kan du ladda ner och skicka in blanketten som du hittar här. Blanketten skickas sedan till:

Hi3G Access AB
Box 7012, 12107 Stockholm-Globen



Vad är kostnaden för att överlåta abonnemanget?
Kostnaden för en överlåtelse ligger på 250 kronor och debiteras frånträdande kund på kommande faktura.
Vilket abonnemang får jag om jag överlåter mitt privatabonnemang till ett företag?
Vid ett byte mellan privat och företag så får du det abonnemang som närmast överensstämmer med vad du tidigare haft.

Fullständiga överlåtelsevillkor:
  • För att överlåtelsen ska godkännas ska samtliga förfallna fakturor på abonnemanget vara betalda.
  • Övertaganden person ska vara över 18 år och bli godkänd i vår kreditkontroll.
  • Rabatter som är kopplade till abonnemanget upphör vid överlåtelse mellan privatkund och företag. Eventuella Sparpakets- och Affärspaketsrabatter upphör vid alla överlåtelser då dessa är baserade på en kombination av flera abonnemang.
  • Vid överlåtelse försvinner även eventuella tjänster kopplade till abonnemanget. T ex 3Dela Data.
  • Vid överlåtelse mellan privat/företag byts abonnemangsformen till ett likvärdigt abonnemang inom samma prisplan. Vill du ändra abonnemanget till en annan prisplan behöver du kontakta oss.
  • Har du tillvalet ”3Försäkring” upphör försäkringen att gälla i samband med överlåtelsen. Är tillvalet inom bindning kommer resterande kostnad att debiteras frånträdande kund.
  • Vid överlåtelse av ett abonnemang med tillvalet 3Hemnummer/3Kontorsnummer flyttas även det fasta numret till övertagande part. Gäller endast vid överlåtelse mellan privat – privat eller företag – företag, i annat fall avslutas det fasta numret. Gäller ej hemväxel.
  • Eventuell kvarstående kostnad av ”Månadsavg mobiltillbehör köpt hos återförsäljare” debiteras via en slutfaktura
  • Eventuell kvarstående kostnad för ’Delbetalning tillbehör’ debiteras via en slutfaktura ifall det sista abonnemanget på kundnumret överlåts.
  • Pris per överlåtelse av privatabonnemang till annan privatkund eller till företagskund: 250kr. Kostnaden debiteras på frånträdande kund via kommande faktura.
  • Det är kostnadsfritt att överlåta ett företagsabonnemang till ett annat företag eller till privatkund. Priserna för överlåtelse av företagsväxel är exkl. moms; 3Växel Start/3Frontoffice M 995 kr, 3Växel Max/ 3Frontoffice L 3000 kr. Kostnaden kommer att läggas på kommande faktura på frånträdande kund.

Detta ämne har stängt för kommentarer