Skip to main content
F.A.Q.

Ändra eller avsluta abonnemang

• August 23, 2018
  • 0 svar
  • 470378 visningar
Ändra eller avsluta abonnemang
3Community

Abonnemanget känns inte rätt längre? Inga problem – byt det busenkelt i Mitt3! ⭐

💡 Du kan se över ditt abonnemang och göra ändringar i Mitt3 med BankID.

Få abonnemanget att passa dig

Behöver du mer surf för att streama, jobba eller scrolla? Vill du sänka kostnaden för att få bättre balans i vardagen? Eller är det dags för en ny mobil?

Oavsett anledning är det enkelt att justera ditt abonnemang så att det passar just dina behov. Du kan byta till ett större eller mindre abonnemang direkt i Mitt3 – snabbt, smidigt och helt utan krångel. Här nedan visar vi hur du gör!

🏄 Ändra abonnemang

Om du vill ha mer surf eller ändra din månadskostnad.

När ändras abonnemanget?

Ifall du väljer att ändra ditt abonnemang till ett lägre så sker ändringen inom 30 dagar. Vill du ändra abonnemanget till ett högre så sker det direkt.

Hur ändrar man?

1. Logga in på Mitt3 och välj ditt abonnemang som du vill ändra
  2. Klicka på Byta abonnemang
  3. Välj ett abonnemang i listan, jämför och bekräfta genom att trycka på Byt till

📱 Förlänga med ny mobil

Förläng ditt abonnemang med ny mobil på tre.se.

När kan jag förlänga mitt abonnemang?

Vill du enbart ändra själva abonnemanget, så kan du göra det direkt inne på Mitt3. Om du har ett abonnemang med bindningstid kan du förlänga det tidigast 4 månader innan det löper ut med en ny mobil.

Förläng abonnemang utan befintlig avbetalning

För att förlänga abonnemanget med en ny telefon så är det enklast på Tre.se. Du kan även göra det via 3Butikåterförsäljare eller kundservice.

Förläng abonnemang med befintlig avbetalning

Ifall du förlänger ditt abonnemang innan bindningstiden löpt ut, så betalar du för din gamla telefon och eventuell mellanskillnad (en så kallad restkostnad) fram tills att den bindningstiden löpt ut.

Du kan endast byta abonnemang en gång per kalendermånad.

💔 Avsluta abonnemang

Det går inte att avsluta ett abonnemang via Mitt3.

Vår abonnemangsavdelning hjälper dig med att avsluta abonnemanget. Dem når du genom att ringa 0735-300 344, helgfria vardagar mellan 9.00 - 18.00.

Har du frågor om fakturan?

Ifall du nyligen ändrat ditt abonnemang så kan fakturan se annorlunda ut. Läs mer om hur din faktura kommer se ut, här.

Fakturahjälp
Det här ämnet är stängt för kommentarer