Ändra abonnemang
Om du vill ha mer surf eller ändra din månadskostnad.
När ändras abonnemanget?
Ifall du väljer att ändra ditt abonnemang till ett lägre så sker ändringen inom 30 dagar. Vill du ändra abonnemanget till ett högre så sker det direkt.
Så här ändrar du abonnemang:
- Logga in på Mitt3 och välj ditt abonnemang som du vill ändra
- Klicka på Byta abonnemang
- Välj ett abonnemang i listan, jämför och bekräfta genom att trycka på Byt till
Behöver du hjälp?
Chatta
Förlänga med ny mobil
Förläng ditt abonnemang med ny telefon på tre.se.
När kan jag förlänga mitt abonnemang?
Vi erbjuder endast abonnemang utan bindningstid, vilket innebär att du kan ändra ditt abonnemang när som helst på Mitt3. Har du köpt ett abonnemang hos återförsäljare kan du fortfarande ha bindningstid. Om du har ett abonnemang med bindningstid kan du förlänga det tidigast 4 månader innan det löper ut.
Förläng abonnemang utan bindningstid
För att förlänga abonnemanget med en ny telefon så är det enklast på Tre.se. Du kan även göra det via 3Butik, återförsäljare eller kundservice.
Förläng abonnemang med bindningstid
Ifall du förlänger ditt abonnemang innan bindningstiden löpt ut, så betalar du för din gamla telefon och eventuell mellanskillnad (en så kallad restkostnad) fram tills att den bindningstiden löpt ut.
Du kan endast byta abonnemang en gång per kalendermånad.
Har du fler frågor?
Chatta
Avsluta abonnemang
Det går inte att avsluta ett abonnemang via Mitt3. Om du vill avsluta ditt abonnemang så kontaktar du vår abonnemangsavdelning:
- Telefon: 0735-300 344
Har du nyligen ändrat ditt abonnemang och har frågor om fakturan?
Läs mer om hur din faktura kommer att se ut här.