Besvarat
WiFi-samtal fungerar inte trots diverse åtgärder [Samsung S9]
Jag är ofta i Värmland i områden som inte har täckning i 97% av området vi är i, trots att det borde ha det enligt täckningskartan. I vilket fall som helst, vi har skaffat fiber, och tanken är att vi skall använda oss av WiFi-telefoni.
Pproblemet är att det fungerar 1 gång av 10. Allt är påslaget, men den vill ändå inte aktivera wifi-telefoni.
Vi har provat följande:
- starta om telefonen
- uppdaterat till senaste programvaran
- diverse tricks med att i olika orsningar slå på och av flyplansläge, wifi, wifi-samtal, starta om telefonen, stänga av telefonen, nollställa APN, flypöansläge, mem med WiFi påslaget, osv.
Jag tycker att informationen som finns på tre.ss inte du verkar för ordentlig felsökning.
Finns det något mer jag kan göra?
Pproblemet är att det fungerar 1 gång av 10. Allt är påslaget, men den vill ändå inte aktivera wifi-telefoni.
Vi har provat följande:
- starta om telefonen
- uppdaterat till senaste programvaran
- diverse tricks med att i olika orsningar slå på och av flyplansläge, wifi, wifi-samtal, starta om telefonen, stänga av telefonen, nollställa APN, flypöansläge, mem med WiFi påslaget, osv.
Jag tycker att informationen som finns på tre.ss inte du verkar för ordentlig felsökning.
Finns det något mer jag kan göra?
Bäst svar av Jocke
Såhär på rak arm är det väldigt svårt att svara på vad det skulle kunna bero på.
Det enda som krävs för att Wifi-samtal ska fungera är en kompatibel mobiltelefon samt ett abonnemang hos oss som stödjer 4G. Såklart ett Wifi-nätverk också.
Telefonerna ska vara så pass smarta nu för tiden att så fort täckningen är bristande och du är uppkopplad mot ett Wifi-nät ska samtalet gå över till ett Wifi-samtal istället.
Har du möjlighet att prova ditt SIM-kort i en annan kompatibel telefon så kan det vara värt. På så vis kan du se om det gör någon skillnad.
Du är alltid välkommen att kontakta teknisk support för att se över om allt är korrekt inställt på ditt abonnemang.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.