Skip to main content
Besvarat

3 Express Försäkring.

• 8 augusti 2020
  • 1 svar
  • 349 visningar

Hej eftersom folk har problem med 3Express försäkring som jag har förstått.

Men Eftersom du gått i avtal med tre om en försäkring så är det deras ansvar att fixa det så de går smidigt o kunderna inte blir missnöjda. Jag har själv problem med Square Trade  eftersom dom lovar massa men inget händer men det var inte dom jag ingick i avtal med utan tre. Så det är tre s ansvar att lösa mitt problem annars är det avtals brott från deras sida eftersom dom säljer deras försäkring till oss kunder med sitt eget namn.

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till abonnemang

Bäst svar av Pettersson

Hej,

viktigt att tänka på är dock att 3 inte är försäkringsgivare, utan endast säljer en försäkring från en annan försäkringsgivare. 3Försäkring Express erbjuds av SquareTrade, försäkringsgivaren är BNP Paribas Cardif. Nu verkar det som att den försäkring 3 säljer idag erbjuds av en annan försäkringsgivare.

Sen ligger det nog i 3s intresse att kunderna ska vara nöjda med försäkringen och de kan säkerligen tänkas hjälpa till med ärenden om det inte fungerar som det ska. Men i första hand är det alltid försäkringsgivaren man ska vända sig till, information om det samt kontaktuppgifter finns i villkoren som finns här. Under rubriken ”Vad händer om vi har olika uppfattningar?” finns det bra information. 

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2684 kommentarer
  • Svar
  • 8 augusti 2020

Hej,

viktigt att tänka på är dock att 3 inte är försäkringsgivare, utan endast säljer en försäkring från en annan försäkringsgivare. 3Försäkring Express erbjuds av SquareTrade, försäkringsgivaren är BNP Paribas Cardif. Nu verkar det som att den försäkring 3 säljer idag erbjuds av en annan försäkringsgivare.

Sen ligger det nog i 3s intresse att kunderna ska vara nöjda med försäkringen och de kan säkerligen tänkas hjälpa till med ärenden om det inte fungerar som det ska. Men i första hand är det alltid försäkringsgivaren man ska vända sig till, information om det samt kontaktuppgifter finns i villkoren som finns här. Under rubriken ”Vad händer om vi har olika uppfattningar?” finns det bra information. 

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies