Skip to main content
Besvarat

Fakturaavgift trots Autogiro

• 9 januari 2020
  • 2 svar
  • 871 visningar

Jag har autogiro på mina abonnemang. Trots det dras 49 kr i fakturaavgift. Inte ok. Var god åt gärda och betala tillbaka omgående. 

Vänligen

Vivica

// Redigerat // - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

Bäst svar av Pettersson

Hej,

om du får fakturan via Kivra tillkommer fortfarande en avgift för fakturan. För att slippa avgiften behöver du antingen använda dig av autogiro med SMS-notifikation - dvs att du får ett SMS med beloppet som dras och sedan dras beloppet automatiskt. Alternativt e-faktura - då får du fakturan till din internetbank. 

Här finns mer information samt hur du går tillväga för att beställa autogiro med SMS-notifikation.

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

2 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2685 kommentarer
  • Svar
  • 10 januari 2020

Hej,

om du får fakturan via Kivra tillkommer fortfarande en avgift för fakturan. För att slippa avgiften behöver du antingen använda dig av autogiro med SMS-notifikation - dvs att du får ett SMS med beloppet som dras och sedan dras beloppet automatiskt. Alternativt e-faktura - då får du fakturan till din internetbank. 

Här finns mer information samt hur du går tillväga för att beställa autogiro med SMS-notifikation.

Nils
Moderator
Forum|alt.badge.img+36
  • Moderator
  • 826 kommentarer
  • 14 januari 2020

Hejsan!

Löste sig detta för dig? Kanske är det så att du råkat missa aktivera SMS-avisering? Det gör du smidigt direkt på Mitt3 och då får du ett SMS vid förfallodatumet med information om hur mycket som dras. Ingen faktura skickas då ut och du slipper då faktureringsavgiften.

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies