Besvarat

3Global eller 3Världen?!?

  • 24 January 2019
  • 3 svar
  • 1055 visningar

Jag har ett 25gb abo, ingår tjänsten ”världen” eller måste jag teckna den? Kollar jag under mitt abo så kan jag teckna ”global”. Är det samma sak?!?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till utland - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Tretin 25 January 2019, 12:11

Visa original

3 svar

Användarnivå 4
Emblem +9
Hejsan @Ciao1!

Välkommen till forumet! :-)

3Global och 3Världen är två olika utlandstjänster för olika behov.
  • 3Världen - är bästa tjänsten för dig som ska använda ditt abonnemang i ett annat land. I 3Världen ingår det 80 länder totalt där du kan använda ditt abonnemang precis som hemma i Sverige utan någon extra kostnad. 3Världen ingår i våra abonnemang 3Surfa 10GB, 25GB, 50GB och Obegränsat. För att lägga till 3Världen måste ditt abonnemang ha bindningstid. Om du byter till ett av 3Surfa-abonnemangen med 3Världen kan du inte byta tillbaka. Du kan läsa mer om 3Världen här på forumet.
Hoppas det besvarade frågan om 3Global vs. 3Världen. 🙂

Hej , I mitt Helmand Iran jag Jan inte använda det både 3världeneller 3 global! Jag fick fakturan för mycket för mars ! 4401.88 kr !!!! Snälla hjälpa mig varför det är för mycket?!!! Jag vill använda bara Wi-Fi här ! Jag behöver inte at använda samtal eller surfplatta här . 
tack för hjälpen 🙏

Användarnivå 7
Emblem +40

@Sareh Masoudi Hej,

 

3Världen eller 3Global gäller inte i Iran, utan där betalar du för all trafik. I Iran kostar det 150kr/MB vilket är en hög kostnad. 

 

När du åker utomlands är det viktigt att du kollar på priserna som gäller för landet du ska till - och därefter anpassar telefonens inställningar. Jag rekommenderar att du stänger av dataroaming och mobildata i telefonen och ser till att du är ansluten till WiFi så mycket som möjligt.

 

Ditt abonnemang bör även ha en kostnadsspärr för att minska risken för höga oväntade fakturor, denna verkar du ha inaktiverat. Det kan vara en bra ide att aktivera denna igen. 😄 Det kan du göra inne på Mitt3 - i appen eller på hemsidan. 

Svara