Skip to main content
Svar

3världen

• June 24, 2025
  • 3 svar
  • 96 visningar

Hej

Jag befinner mig i Montenegro i 1 månad, och har 3-världen. Jag undrar vad det omfattar exakt. Dvs är det helt kostnadsfritt att:

1.Ringa ett montenegrinskt nummer inom landet

1. Ringa ett svenskt nummer inom Montenegro
  2.  Ringa ett av de 80 länder som ingår i 3 världen.
  3. Ringa till ett svenskt nummer i Sverige.

Tack på förhand!

Bäst svar av Qwirks

När du befinner dig i utomlands och har 3Världen är det kostnadsfritt att ringa till Sverige och inom det land där du befinner dig. I ditt fall är det alltså kostnadsfritt att ringa inom Montenegro och till svenska nummer när du befinner dig i Montenegro. Det är däremot inte kostnadsfritt att ringa från Montenegro till andra länder som ingår i 3Världen. Enligt dina 4 exempel är det således kostnadsfritt att ringa enligt exempel 1, 2 och 4, men inte enligt exempel 3.

3 svar

Forum|alt.badge.img+37
  • Ambassadör
  • Svar
  • June 24, 2025

När du befinner dig i utomlands och har 3Världen är det kostnadsfritt att ringa till Sverige och inom det land där du befinner dig. I ditt fall är det alltså kostnadsfritt att ringa inom Montenegro och till svenska nummer när du befinner dig i Montenegro. Det är däremot inte kostnadsfritt att ringa från Montenegro till andra länder som ingår i 3Världen. Enligt dina 4 exempel är det således kostnadsfritt att ringa enligt exempel 1, 2 och 4, men inte enligt exempel 3.

• Trådskapare
  • Nykomling
  • June 24, 2025

Uppskattas!

Då har jag en sista följdfråga. Samtal från Montenegro till ett EU nummer (T.ex Tyskland) som brukar vara gratis oavsett om man har 3 världen eller ej. Kostar det eller är det kostnadsfritt?

Tack!

Forum|alt.badge.img+37
  • Ambassadör
  • June 24, 2025

Enligt prislistan kostar samtal från Montenegro till Tyskland i skrivande stund 11 kr/min + en startavgift på 0,79 kr/samtal.

https://www.tre.se/utland/priser/montenegro